RandiA Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Augustfest 2009 - RandiA – Fotoglede i trivelige Trøndelag Bruker: RandiA Utfordring: Variasjon Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Variere her også, bruke mest mulig av det utstyret jeg har anskaffet Tilleggsutfordringer: variasjon på flere områder – bilder av annet enn planter, variere objektivene, filter, osv. Dessuten variere måten å fotografere på – ikke bruke for mye tidsutløser og hurtig-eksponeringer, men trene på å holde kamera rolig med en shot. Variere mer med blenderåpninger, tid, expo. komp. enn jeg har gjort tidligere. I det hele tatt: Gjøre et lite forsøk på å utvide ”repertoaret” noe. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Dette blir spennende! Gleder meg:-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Dette blir spennende! Gleder meg:-) Nåja.... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Bilde 1 – 1.august: Street-Art Byvandring i dag på fototreff, teleobjektivet ble en del brukt, så slapp man å albue seg så mye frem i folkemassen. Her to helt ulike kunst motiver. Det første på fortaus nivå. Det skjulte, nokså mange meter over bakkenivå: Exif: 1/50– f/5.6- ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S55-250mm f/4-5.6 IS Focal Length:171.0 mm Cathedral Art: (same objektiv: Exif: 1/160– f/5.0- ISO 100 - Focal Length: 55.0 mm ) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. august 2009 Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Fint situasjonsbilde. Fargene kom jo også fint frem. Utrolig flott teknikk til maleren, håper han fikk solgt bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2009 Fint situasjonsbilde. Fargene kom jo også fint frem. Utrolig flott teknikk til maleren, håper han fikk solgt bildet. Ja, du likte visst å se på det der, lessis..litt malingslukt ble det jo da.. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Bilde 2 – 2.august: Lilium ”Red Velvet – Asiatic hybrid Variasjonen i dag bestod i: Prøve låst speil, ikke låst – sammenligne, prøve jpg opp mot RAW på same motiv. (Har bare drevet RAW fotografering dette året.) Prøve ulike blenderåpninger på samme motiv. Rask konklusjon: Gjorde ikke mye fra-til med speilet låst. Vil holde meg til RAW, tross mer-arbeid, ble best det. Blenderåpning så stor som mulig var best, selv om fokusområdet ble lite, best for ”utvisking” av bakgrunn. Exif: 1/160 – f/2.8 - ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Vakkert Randi.-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Takk for det, ikke helt fornøyd med fotograferingen min i dag. Det er en høy, staselig lilje, og jeg fikk prøvd ut noe, men alle motivene jeg hadde på foto-treff i går var mer interessante. Men de er jo ikke tatt i dag, så... Det var en del vind, og jeg brukte stativ. Kunne ikke se forskjell låst/ulåst speil. Venter på fjernutløser. Du har vel det du... RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Takk for det, ikke helt fornøyd med fotograferingen min i dag. Det er en høy, staselig lilje, og jeg fikk prøvd ut noe, men alle motivene jeg hadde på foto-treff i går var mer interessante. Men de er jo ikke tatt i dag, så... Det var en del vind, og jeg brukte stativ. Kunne ikke se forskjell låst/ulåst speil. Venter på fjernutløser. Du har vel det du... RandiA Jepp, både trådløs og kablet...men bruker jeg det? Nei.... Hadde en dårlig fotodag jeg også, men fikk tatt et blomsterbilde til deg..uten snegler.-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Fint situasjonsbilde - og fine liljer, om enn litt hardt oppskarpede.. ..Og du vil neppe se forskjell med og uten speillås når motivet er så ustødig at det beveger seg i vinden.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Likte Street Art, men jeg liker jo også blomstene dine, jeg da! Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Flott og staselig blomst. Ser at du ikke blir å rikke når det gjelder RAW mot JPG. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 Du får pene blomsterbilder. Her faller jeg for fargen. Jeg elsker rødt, iallefall på kjøretøy. Sånn rødfarge vil jeg ha på bilen (om jeg hadde hatt en egen da.. nå har jeg bare lånt en gammel blågrå). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Bilde 3 – 3.august: Bonica og Eryngium planum Passet på nå når den søte blå hagestiklen (Eryngium planum) blomstrer, å få et nytt bilde til min avatar. Og da velger jeg likesågodt den som dagens bilde. I dag varierer jeg med tele-objektivet, ser det er muligheter der når man f.eks ikke kan gå nært til motivet. Jeg tok det faktisk innenfra i glasshuset og håndholdt fra åpent vindu. Exif: 1/320 – f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S55-250mm f/4-5.6 IS Focal Length:250.0 mm RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Perfekt eksponering, rolig bakgrunn og fine farger...vakkert igjen Randi.-) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Men må visst ha nytt objektiv...har så lyst til slike insektsbilder jeg også RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 Men må visst ha nytt objektiv...har så lyst til slike insektsbilder jeg også RandiA He he he, ja hvorfor ikke:-) Canon har jo en fin 100mm da..... Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. august 2009 Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Bilde 3 – 3.august: Bonica og Eryngium planum Det var en vakker samplanting. Bildet var veldig skarpt og fint. Finner ikke noe negativt Endret 3. august 2009 av lessis Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Men må visst ha nytt objektiv...har så lyst til slike insektsbilder jeg også RandiA He he he, ja hvorfor ikke:-) Canon har jo en fin 100mm da..... Med rød ring eller....kan jeg få til så fine insektsbilder som deg da? Endret 3. august 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå