Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus laptop kræsjer


Anbefalte innlegg

Vi har en ny Asus X50 SR bærbar som vi har eid i ca to måneder. Rett ut av esken begynte den med tilfeldige kræsj/frysninger. Bildet stopper opp og det eneste som funker er svenskeknappen. Dette skjedde omtrent en gang daglig. Vi dro tilbake til sjappa og ville ha ny, men de ville stressteset den først. Det gjorde de, fant ingenting og vi dro hjem med den.

 

Maskina fortsatte å kræsje omtrent en-to ganger daglig. Delvis i bruk/spill, men vi isolerte også noen av kræsjene til de tidspunktene da maskina gikk over til sparemodus i følge strømplanen. Vi dro den tilbake til sjappa igjen, de sendte den til Asus som brukte tre uker på å bytte hovedkortet, og vi fikk den tilbake igjen.

 

Så da for å gjøre en lang historie bare litt lengre, den kræsjer /fortsatt/. Det er ikke så veldig ofte, omtrent en gang om dagen, men fryktelig, fryktelig irriterende med en helt ny pc. Før vi drar på sjappa for tredje og siste gang tenkte jeg å spørre her, hva kan dette være? Det er mest sannsynlig en hardwarefeil, men nå har jo Asus skiftet hele hovedkortet. Det er ingen andre symptomer/feilmeldinger enn at maskina bare totalt stopper opp. Vi har ikke innstallert noe mystiske greier, og vi har hatt Nod32 gående fra sekund 1.

 

*House MD mode* Hvor ville dere startet diagnosen? (Med å lempe den tilbake til forhandler og rive kjeft?) Jeg trodde Asus var solide greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok gitt den til forhandler! Jeg ville vært rasende i og med at dette problemet høres ut som en fillesak.

Det virker som det enten er noe galt med skjermkortet eller batteriet ditt i og med at hovedkortet var det ikke noe galt med.

Hvis det er batteriet er jo dette enkelt og fikse da man kan kjøpe nytt batteri selv. Er det skjermkort så må den nok til reparasjon.

Personlig ville jeg levert den til forhandler og revet kjeft som du foreslo selv! Har aldri hatt noen Asus produkter i huset mitt så har rett og slett ingen erfaring med Asus.

Gå til forhandler å få de til og sende den til reperasjon, for dette problemet virker det ikke så vanskelig å få ordnet.

Lenke til kommentar

Dro ned til forhandler og sa at vi var mest interessert i å heve kjøpet siden de nå har hatt 2 forsøk på å avhjelpe oss. Vi får svar i morgen forhåpentligvis. Dette er jo ikke det hotteste av det hotteste på fronten, og når den er inne til reparasjon mesteparten av de første månedene vi har den, så er vår interesse av å betale for en nå utdatert maskin liten. Nå er det opp til til forhandler vs forbrukerkjøpsloven :)

Lenke til kommentar
Jeg ville nok gitt den til forhandler! Jeg ville vært rasende i og med at dette problemet høres ut som en fillesak.

Det virker som det enten er noe galt med skjermkortet eller batteriet ditt i og med at hovedkortet var det ikke noe galt med.

Hvis det er batteriet er jo dette enkelt og fikse da man kan kjøpe nytt batteri selv. Er det skjermkort så må den nok til reparasjon.

Personlig ville jeg levert den til forhandler og revet kjeft som du foreslo selv! Har aldri hatt noen Asus produkter i huset mitt så har rett og slett ingen erfaring med Asus.

Gå til forhandler å få de til og sende den til reperasjon, for dette problemet virker det ikke så vanskelig å få ordnet.

 

En maskin som fryser 1-2 ganger daglig er ingen fillesak. Å feilsøke noe slikt er meget vanskelig da feilen ikke gjør seg gjeldende så ofte. Tipper Asus har byttet hovedkort på mistanke. Hadde du eller de som reparerer den klart å få provosert frem feilen så hadde alt vært meget lettere å fikse.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...