8086 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Mitt elskede Konica Hexar kamera har en medfølgende kompakt blits kalt HX14 som har falt i bakken og fått ytre skader. Nå har jeg søkt overalt etter en liten blits i samme stil uten å finne noe som kan passe, og jeg vil derfor veldig gjerne få reparert blitsen min. Den fungerer, men som man kan se fra bildene har den en stygg sprekk og fyrer av i feil retning (glasser er skjevt). På eBay går de for 150USD og jeg ønsker ikke å bruke mer enn 4-500 kroner. Det er tross alt ikke mer enn å skru opp og sette sammen igjen (ingen knuste deler). Får det bare ikke opp selv. Noen tips til verksteder i Oslo-området som kan hjelpe meg? Kontaktet Konica Minolta, men de sa at jeg bare burde ta det til en generell reparatør (uten at jeg finner noen på gulesider). Endret 29. juli 2009 av 8086 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Alt 1 Dette fikser du selv: Sjekk om du finner noen små skruer i rommet for batteriene. (eller press noe tynt inn langs skjøten hvis du er 110% sikker på et det ikke er noen skruer) Demonter og sett sammen. Reparer sprukket plast med superlim. Alt 2 Prøv verkstedet til Interfoto på Høvik Koster sikkert like mye som ny fra eBay..- Alt 3 Kjøp en gammel annen brukt blits, noen tips her http://photo.net/leica-rangefinders-forum/00PO1y Alt 4 Kjøp "ny" på eBay Alt 5 Legg ut spørsmålet eller ønsket om kjøp av ny på foto.no Endret 29. juli 2009 av froggyler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå