genstian Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Har 2 tabeller som fungerer noe slik: logins: +------+----------+------------+ | id | username | password | +------+----------+------------+ | 1 | test | (sha2 hash)| +------+----------+------------+ profiles: +------+---------+----------+--------+ | id | username| password | extra3 | ... +------+---------+----------+--------+ | 1 | | | 2 | ... +------+---------+----------+--------+ Jeg vil at username og password i profiles skal linkes opp mot logins, men uten og endre spøringen. Altså at SELECT username FROM profiles WHERE `ìd`=1 Skal gi meg "test" i dette tilfellet. Altså at MySQL skal gjøre spøringen opp mot den angre tabellen automatisk, er dette mulig? Kan også eventuelt bytte til PostgreSQL eller SQLLite for å få denne fungsjonaliteten. Endret 29. juli 2009 av genstian Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg sliter med å skjønne hva du spør om, prøv å omformuler deg. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Spørringen: SELECT username FROM profiles WHERE `ìd`=1 Vil gjøre at SQL serveren skal gjøre en sub-query opp mot logins SELECT username FROM logins WHERE `id`=1 Og returnere "test", uten at jeg trenger å endre spørringen. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Du kan ikke endre en spørring uten å endre spørringen. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Du kan ikke endre en spørring uten å endre spørringen. Ok, så det er ingen database motorer som støtter dette? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Du har ikke klart å spørre om hva du faktisk vil gjøre. Du sier du vil endre resultatet av spørringen uten å endre spørringen. Det logisk nok ikke mulig. Prøv å formuler deg på en annen måte. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg vil at feltet username i profiles skal være linket opp mot feltet i logins, altså dersom jeg spør etter username fra profiles vil jeg automatisk få ut username fra logins, med samme id. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 SELECT logins.username FROM profiles INNER JOIN logins ON profiles.id = logins.id WHERE `ìd`=1 Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 SELECT logins.username FROM profiles INNER JOIN logins ON profiles.id = logins.id WHERE `ìd`=1 Ja, men problemet er ganske enkelt at jeg ikke kan endre spørringen. Dette er til et lukket kildekode program som jeg ikke har tilgang til å endre spørringen på. Det er kjernen i problemet mitt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Da må du hacke programmet ditt eller endre dataene i databasen din. Endret 30. juli 2009 av blackbrrd Lenke til kommentar
genstian Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Ser ut som det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå