Star Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har lest det meste av SSD stoff her på forumet, men er fortsatt veldig i tvil hvorvidt det svarer seg å oppgradere til SSD på min egen maskin.. Har en HP DV2799 ( Intel Core 2 Duo 2ghz, 4gb ram, 160gb, 128 skjermkort og kjører for øyeblikket Win7 64bit og Vista 64bit ) og lurer på om det ytelsesmessig vil lønne seg å skifte til SSD. Bruker maskinen i hovedsak til skolearbeid og film. Har kikket en del på OCZ sin Vertex serie.. Trenger i utgangspunktet ikke mer enn 60gb, da mesteparten av programmer ligger på ekstern disk. Hvor stor vil gevinsten være med øvrig maskinvare og de arbeidsoppgaver jeg benytter maskinen til? Skulle sårt ønsket meg at den gikk noe kjappere og var mer responsiv.. Noen som har ett liknende oppsett og har prøvd med SSD? Takker for alle svar, *star Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Til bærbar kan nok SSD være en fordel. Du vilfå litt mer respons og siden SSD er uten bevegelig deler, er du mindre utsatt for HDD krash. Dog ville jeg med en slik PC sett på disse SSD Diskene: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=479300&sku=479296 Ikke like raske som Vertex, men er igjen billigere og du får med mer utstyr. Til eksempel får du med HDD kabinett, slik at du får brukt den gammle harddisken. Det følger også med program som kloner innholdet fra den gammle harddisken til SSD disken. På denne måten slipper du å måtte installere Windows og alle filer/programmer på nytt ved bytte av Harddisk. Lenke til kommentar
Star Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Takker for svar! Er ikke ett must å kunne bruke den gamle disken da den begynner å synge på siste verset, og mesteparten av backup ligger på en ekstern passport disk. Kommer nok også til å ta fresh install av operativsystem på ny disk.. Har sett litt på denne som i skrivende stund går for rundt 1000 lappen. Prisen er ikke superviktig, da jeg heller investerer litt for en disk med god ytelse. Leter etter litt flere specs på Kingston diskene (stod ikke lese/skrive på komplett.no ) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kingston V Series er oppgitt til 100/80 MB/s read/write. Jeg er knallfornøyd med min 64GB, men laptopen trenger en full reinstall av Windows før jeg virkelig kan begynne å nyte den. Egen tråd om diskene her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1120862&hl= Lenke til kommentar
icc Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Vil anbefale en av intel sine (x25M) eller den nye serien til g.skill med navn falcon. Du får mye mer igjen for pengene i form av iops. I tilfellet ditt ville jeg ikke bekymret meg for hastighet, så ikke se deg rød på MB/s. God tips er alltid å lese et par tester før man bestemmer seg for om man vil ha produktet eller ikke. Endret 31. juli 2009 av icc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå