panzerwolf Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har noen gamle videoredigeringsprosjekter som jeg lagde i Adobe Premiere 5.5. Finnes det noen redigeringsprogrammer for GNU/Linux som kan importere disse? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kdenlive? Bortsett fra den er det svært få, om noen, videoredigeringsprogrammer til GNU/Linux. Dessverre. Eneste jeg kan tenke meg ellers er å bruke f.eks. Premiere gjennom Wine, men sjekk Wines AppDB først.. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kdenlive? Bortsett fra den er det svært få, om noen, videoredigeringsprogrammer til GNU/Linux. Dessverre. Eneste jeg kan tenke meg ellers er å bruke f.eks. Premiere gjennom Wine, men sjekk Wines AppDB først.. What? Det skal da være flere. Har riktignok aldri brukt noen Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kdenlive? Bortsett fra den er det svært få, om noen, videoredigeringsprogrammer til GNU/Linux. Dessverre. Eneste jeg kan tenke meg ellers er å bruke f.eks. Premiere gjennom Wine, men sjekk Wines AppDB først.. What? Det skal da være flere. Har riktignok aldri brukt noen Noe som er i nærheten av å være brukelig etter dagens standarder? Jeg har heller aldri brukt noen, men jeg har prøvd å søke for andre før, og jeg har aldri funnet noe.. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Kdenlive? Bortsett fra den er det svært få, om noen, videoredigeringsprogrammer til GNU/Linux. Dessverre. Eneste jeg kan tenke meg ellers er å bruke f.eks. Premiere gjennom Wine, men sjekk Wines AppDB først.. What? Det skal da være flere. Har riktignok aldri brukt noen Noe som er i nærheten av å være brukelig etter dagens standarder? Jeg har heller aldri brukt noen, men jeg har prøvd å søke for andre før, og jeg har aldri funnet noe.. Har vært flere tråder om det her siste året, og det har da alltid blitt anbefalt forskjellige programmer. Når Hollywood bruker GNU/Linux i stor skala for å lage film, burde vi jammen få et brukbart videoredigeringsprogram også. Endret 30. juli 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har vært flere tråder om det her siste året, og det har da alltid blitt anbefalt forskjellige programmer. Når Hollywood bruker GNU/Linux i stor skala for å lage film, burde vi jammen få et brukbart videoredigeringsprogram også. Men da tenker du vel på render farmer, ikke desktop applikasjoner. (?) Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har vært flere tråder om det her siste året, og det har da alltid blitt anbefalt forskjellige programmer. Når Hollywood bruker GNU/Linux i stor skala for å lage film, burde vi jammen få et brukbart videoredigeringsprogram også. Men da tenker du vel på render farmer, ikke desktop applikasjoner. (?) Joda, men uansett... Hvor er de som har anbefalt videoredigeringsprogrammer her før? http://www.lockergnome.com/it/2007/01/23/v...ing-for-ubuntu/ http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=707223 http://techcityinc.com/2009/02/top-10-free...r-ubuntu-linux/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Du kan bare glemme å leste Premiere-filer i Linux, når det gjelder generellt programvare for videoredigering, så er det ikke mye å skryte av. Skal du bare redigere enkle videoer finner du sikkert noe, men du finner ingenting som er i nærheten av Premiere eller Sony Vegas (Home Edition koster et par hundre og knuser alt i Linux). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå