Gå til innhold

trenger hjelp med stasjonær gaming/medie pc til rundt 10 000 =)

Anbefalte innlegg

hei :D

Nå har jeg brukt litt tid på og lese tester osv. av stasjonære pcer, men jeg må innrømme at jeg ikke har sånn sykt bra peiling på dette. :p

jeg har et budsjett på maks 14 000 men under 11 000 hadde vært best

Jeg går på medier og komunikasjon så det er viktig at den kan håndtere photoshop og filmredigering (HD) uten og slite :) Jeg er også en relativt ivrig gamer så det beste er om den iallefal kan kjøre "age of conan" på maks, samt nyere spill som "call of juares 2" på relativt høyt nivå, trenger ikke makse allt :p

det viktigste for meg er at den har en god levetid og at den enkelt kan oppgraderes uten å måtte kjøpe nytt HK, PSU og allt det der =D

Det jeg har sett på hittil er denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10386 bare uten mus og tastatur, 500gb HD og den billigste skjermen, så det blir sånnn:

Cooler Master HAF 932 Sort

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

Seagate Barracuda 7200.11 500GB

BenQ 21,5" LCD G2220HDA*

*Jeg må ikke ha med PC skjerm, har en 32" TV men har litt lyst på en skjerm med litt høyere oppløsning for filmredigeringen og spilling :p

Den ble sinnsykt dyr, (nesten 14 000) men er det verdt det eller blir det ren overkill? hadde vært utrolig snilt hvis noen kunne anbefale noe eller si sin mening :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! :D

Har aldri bygget en Pc selv før, har egentlig aldri hatt en egen stasjonær, kun laptoper :p Så jeg er ikke sikker på om jeg tørr ta sjangsen på å bygge en selv, eller trenger man ikke å være et supergeni for å sette den sammen selv?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

den så jo veldig bra ut, men jeg må kjøpe OS og sånn i tilleg?

blir en intel i7 prosessor unødvendig mye med tanke på hva jeg skal bruke den til?

en annen ting jeg lurer på. er det sånn at hovedkort kun støtter enten intel eller AMD og aldri begge deler? isåfal, hveilke er lurest å velge med tanke på senere oppgradering? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...