El Cubo Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei! Jeg har et "gammelt" MSI K8N Neo-V hovedkort som jeg har hatt en SATA disk (Samsung HD501LJ, 500GB) på i lang tid. Den har fungert greit, men jeg trengte etter hvert mer plass og kjøpte derfor en ny Samsung disk på 1TB og koblet den til hovedkortet. Men ikke bare får jeg ikke kontakt med disken, men så lenge den nye disken er koblet til, får jeg heller ikke kontakt med den gamle disken. Jeg har forsøkt å koble disken til en annen maskin med et nyere hovedkort, og selv om det gikk litt fort i svingene så så det ut til at jeg fikk kontakt med disken på annet forsøk. Jeg har oppgradert bios og drivere på MSI-kortet mitt uten at det hjalp. Har noen vært borte i noe lignende? Kan det være at SATA-driveren på hovedkortet mitt ikke klarer denne disken? I så fall, hvordan vet jeg hvilken disk jeg kan bruke? El Cubo Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Et mulig problem er at hovedkortet ikke klarer å kommunisere med en 300 Mbps SATA disk (aka SATA-2). Løsningen er da å sette disken ned til 150 Mbps. Kanskje du finner noe her: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-243507_14_0.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå