Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

i7 920 trenger litt hjelp med volt.

Anbefalte innlegg

Så, tenkte å overclocke min i7 920 som alle andre, målet er moderate 3,7 /3,8.

jeg har følgende utstyr: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94611

Tenkte følgende:

BCLK = 180

DRAM Freq = DDR3 1443Mhz

CPU Volt = 1.37500

NÅ, med denne cpu volten kjører cpu stabilt på 3,770Ghz men lurer litt på om noen har peil på om volten på cpu burde være lavere?

jeg har (som dere sikkert skjønner) gått utifra en tutorial, som nevnte at cpu volt muligens kunne settes lavere. etter det lille jeg har skjønt er mindre volt = bra.

og viss noen gidder; trenger en litt "enkel" forklaring på hvordan man finner ut hvordan man har ratio Ref.Clock mot dram freq? har googlet litt, men ikke funnet noe konkret enkelt..

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enkelt å greit så er overklokking ment får å "do it urself"

Det du kan gjere får å finne max cpu klokk med den v-core'en du har atm er å øke fsb/BCLK litt og litt (5mhz+) og test med occt om dette er stabilt. bare hugs å ha mindre minne frekvens så dette ikkje stopper deg ;)

deretter kan du senke cpu multiplisator (som er på 20) ned til minste, å senke BCLK til stock og ha normal minne divider, da klokker du ikkje cpu over stock speed og vil finne ut kva minne ditt er godt for.

Da har du funne ut kva som er max får både cpu og minne og burde klare å finne it kva som er en grei frekvens å kjøre på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...