Gå til innhold

CAS Latency og Prosessorvifte

Peppep

Anbefalte innlegg

Jeg har to (newbie-)spørsmål;

Når jeg skal skifte minne-hastighet fra CL 2.5 til 2, er det der det i bios står "SDR/DDR CAS Latency; SPD"? Skal jeg forandre den til 2?

Og, ang prosessorvifte. Hvilke vifte bør jeg velge for en Athlon XP2400+ eller XP2500+ (har ikke bestemt meg ennå).

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

DP5-7JD1B-0L, Til 1,4GHz, samt XP2600+

Holder den viften til 2500+ hvis jeg skal overklokke? På forhånd takk for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har to (newbie-)spørsmål;

Når jeg skal skifte minne-hastighet fra CL 2.5 til 2, er det der det i bios står "SDR/DDR CAS Latency; SPD"? Skal jeg forandre den til 2?

Og, ang prosessorvifte. Hvilke vifte bør jeg velge for en Athlon XP2400+ eller XP2500+ (har ikke bestemt meg ennå).

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

DP5-7JD1B-0L, Til 1,4GHz, samt XP2600+  

Holder den viften til 2500+ hvis jeg skal overklokke? På forhånd takk for alle svar  :woot:

Angående CAS: Det er nok korrekt. SPD betyr at den velger den informasjonen som er lagt inn i minnebrikken.

Den vifta høres forsåvidt grei ut den, men ikke til overklokking vil jeg tro. Cooler Master bør du egentlig holde deg unna da de har en tendens til å ikke være av de mest stillegående. Ta en nærmere titt på Taisol eller noe fra Microplex. Ellers er GlacialTech en helt grei sak å gå for.

Lenke til kommentar

Hmm..Jeg har litt sånn "kombinerte" krav til viften. Den skal kunne ta en overklokket XP2400/2500, den skal ikke bråke alt for mye(er litt kresen på støy, men tåler da litt). Samtidig skal den være under (eller ikke langt ifra) "Budsjet-klasse". Det er mine kriterier, og noe som holder seg noenlunde innenfor det er kjekt.

Har egentlig lyst å handle fra Flexi-Data for da slipper jeg å betale porto kun for en vifte (skal kjøpe prosessor og evt. hovedkort fra Flexi).

Edit: Dårlig formulering :roll:

Lenke til kommentar

Angående CAS: Det er nok korrekt. SPD betyr at den velger den informasjonen som er lagt inn i minnebrikken.

Den vifta høres forsåvidt grei ut den, men ikke til overklokking vil jeg tro. Cooler Master bør du egentlig holde deg unna da de har en tendens til å ikke være av de mest stillegående. Ta en nærmere titt på Taisol eller noe fra Microplex. Ellers er GlacialTech en helt grei sak å gå for.

Noe GlacialTech å anbefale? Noe som (tidligere sagt) tar en overklokket Atlhlon2400/2500+?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...