Peppep Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg har to (newbie-)spørsmål; Når jeg skal skifte minne-hastighet fra CL 2.5 til 2, er det der det i bios står "SDR/DDR CAS Latency; SPD"? Skal jeg forandre den til 2? Og, ang prosessorvifte. Hvilke vifte bør jeg velge for en Athlon XP2400+ eller XP2500+ (har ikke bestemt meg ennå). Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA DP5-7JD1B-0L, Til 1,4GHz, samt XP2600+ Holder den viften til 2500+ hvis jeg skal overklokke? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg har to (newbie-)spørsmål; Når jeg skal skifte minne-hastighet fra CL 2.5 til 2, er det der det i bios står "SDR/DDR CAS Latency; SPD"? Skal jeg forandre den til 2? Og, ang prosessorvifte. Hvilke vifte bør jeg velge for en Athlon XP2400+ eller XP2500+ (har ikke bestemt meg ennå). Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA DP5-7JD1B-0L, Til 1,4GHz, samt XP2600+ Holder den viften til 2500+ hvis jeg skal overklokke? På forhånd takk for alle svar Angående CAS: Det er nok korrekt. SPD betyr at den velger den informasjonen som er lagt inn i minnebrikken. Den vifta høres forsåvidt grei ut den, men ikke til overklokking vil jeg tro. Cooler Master bør du egentlig holde deg unna da de har en tendens til å ikke være av de mest stillegående. Ta en nærmere titt på Taisol eller noe fra Microplex. Ellers er GlacialTech en helt grei sak å gå for. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Hmm..Jeg har litt sånn "kombinerte" krav til viften. Den skal kunne ta en overklokket XP2400/2500, den skal ikke bråke alt for mye(er litt kresen på støy, men tåler da litt). Samtidig skal den være under (eller ikke langt ifra) "Budsjet-klasse". Det er mine kriterier, og noe som holder seg noenlunde innenfor det er kjekt. Har egentlig lyst å handle fra Flexi-Data for da slipper jeg å betale porto kun for en vifte (skal kjøpe prosessor og evt. hovedkort fra Flexi). Edit: Dårlig formulering Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 håper du er sikker på at alle ram brikkene dine er cl 2 da tviler på at det går an å blande Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 håper du er sikker på at alle ram brikkene dine er cl 2 da tviler på at det går an å blande Den ene? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Angående CAS: Det er nok korrekt. SPD betyr at den velger den informasjonen som er lagt inn i minnebrikken. Den vifta høres forsåvidt grei ut den, men ikke til overklokking vil jeg tro. Cooler Master bør du egentlig holde deg unna da de har en tendens til å ikke være av de mest stillegående. Ta en nærmere titt på Taisol eller noe fra Microplex. Ellers er GlacialTech en helt grei sak å gå for. Noe GlacialTech å anbefale? Noe som (tidligere sagt) tar en overklokket Atlhlon2400/2500+? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå