Jinxed Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Dette er jo bare kjempekrise! Bil uten anlegg er som penis uten testikler: no fun! Neida, strømmen til anlegget har hvertfall tatt kvelden. Har prøvd å koble inn det forrige anlegget som satt i bilen, og heller ikke dette får strøm. I bilens sikringsboks finner jeg ingen sikringer som spesifikt går til anlegget. Ei heller finner jeg noen sikringer som har gått. Vil nødig sette bilen på verksted for feilsøking hvis jeg kan unngå det. Kanskje noen på forumet kan dele noen tanker om dette med meg. Skal på langkjøring i morgen og skulle gjerne hatt litt lyd i bilen underveis. Det dreier seg om en VW Golf (IV) 2001, 1,6 Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Dette er jo bare kjempekrise! Bil uten anlegg er som penis uten testikler: no fun! Neida, strømmen til anlegget har hvertfall tatt kvelden. Har prøvd å koble inn det forrige anlegget som satt i bilen, og heller ikke dette får strøm. I bilens sikringsboks finner jeg ingen sikringer som spesifikt går til anlegget. Ei heller finner jeg noen sikringer som har gått. Vil nødig sette bilen på verksted for feilsøking hvis jeg kan unngå det. Kanskje noen på forumet kan dele noen tanker om dette med meg. Skal på langkjøring i morgen og skulle gjerne hatt litt lyd i bilen underveis. Det dreier seg om en VW Golf (IV) 2001, 1,6 ville begynt med å måle om det er pluss eller jording du ikkje får.....er det jording er det jo ein smal sak å legge opp ein ny,er det pluss,må du begynne å feilsøke......mulig det ligger ein sikring bak med annlegget,noen cm inn på ledningen bare..... har du ikkje ein sikring som heiter acc altså? Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 I sikringsboksen er alt angitt med piktogrammer, så vidt jeg kan se. Ser ingen piktogrammer som umiddelbart gir meg assosiasjoner til noe som har med stereo å gjøre. Kanskje det står noe om hvordan man legge ny jording i Haynes-boka mi Skal sjekke dette med sikring på ledningen bak anlegget. Takk for tips saskansen Lenke til kommentar
amuf Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 I sikringsboksen er alt angitt med piktogrammer, så vidt jeg kan se. Ser ingen piktogrammer som umiddelbart gir meg assosiasjoner til noe som har med stereo å gjøre. Har samme bil. Se i instruksjonsboken for å finne hvor sikringen sitter. Symbolet for den sikringen inne i sikringsboksen er et bilde av instruksjonsboka;) Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 I sikringsboksen er alt angitt med piktogrammer, så vidt jeg kan se. Ser ingen piktogrammer som umiddelbart gir meg assosiasjoner til noe som har med stereo å gjøre. Kanskje det står noe om hvordan man legge ny jording i Haynes-boka mi Skal sjekke dette med sikring på ledningen bak anlegget. Takk for tips saskansen ny jording er bare en ledning fra minus-ledningen på annlegget og så skrur du den andre enden fast i metall på bilen sikkert ei skrue inni der du kan feste den i........ men sjekk no først om det er sikring,og om den får pluss.... Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Har samme bil. Se i instruksjonsboken for å finne hvor sikringen sitter. Symbolet for den sikringen inne i sikringsboksen er et bilde av instruksjonsboka;) Jeg skjønte også med tid og stunder at de ikonene som fremstilles med et instruksjonsbokpiktogram i sikringsoversikten etterhvert måtte omfatte blant annet stereoen, men jeg finner ikke ut hvor i instruksjonsboka jeg kan lese om disse aktuelle sikringene som er merket med nettopp dette piktogrammet. Det er et utall sikringer i oversikten som er merket på denne måten, men så langt jeg kan se i min instruksjonsbok, så omtales ikke disse piktogrammene spesifikt, ergo aner jeg ikke hvilke sikringer det dreier seg om eller hvilken funksjon disse sikringene tjener. Man kan saktens nappe ut én og én. Og eureka! Den ene jeg tilfeldigvis nappa ut som står med instruksjonsbokpiktogram i oversikten, viste seg å være brent, med å bytte denne ga ikke lyd i anlegget. Enten er det feil sikring, eller så er det rett sikring, men at feilen er spredd over flere ledd underveis. Uansett, har du anledning til å spesifisere dette for meg, amuf? Føler at jeg famler litt i blinde her :/ Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har samme bil. Se i instruksjonsboken for å finne hvor sikringen sitter. Symbolet for den sikringen inne i sikringsboksen er et bilde av instruksjonsboka;) Jeg skjønte også med tid og stunder at de ikonene som fremstilles med et instruksjonsbokpiktogram i sikringsoversikten etterhvert måtte omfatte blant annet stereoen, men jeg finner ikke ut hvor i instruksjonsboka jeg kan lese om disse aktuelle sikringene som er merket med nettopp dette piktogrammet. Det er et utall sikringer i oversikten som er merket på denne måten, men så langt jeg kan se i min instruksjonsbok, så omtales ikke disse piktogrammene spesifikt, ergo aner jeg ikke hvilke sikringer det dreier seg om eller hvilken funksjon disse sikringene tjener. Man kan saktens nappe ut én og én. Og eureka! Den ene jeg tilfeldigvis nappa ut som står med instruksjonsbokpiktogram i oversikten, viste seg å være brent, med å bytte denne ga ikke lyd i anlegget. Enten er det feil sikring, eller så er det rett sikring, men at feilen er spredd over flere ledd underveis. Uansett, har du anledning til å spesifisere dette for meg, amuf? Føler at jeg famler litt i blinde her :/ sjekk alle sikringene du,kan jo umulig ta mer en fem minutter alikevel finner du en brent,så er det jo sannsynligvis den Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Sjekk sikringen du byttet også, og se om det fortsatt er hel, er den ikke det, så er det kortsluttning en plass Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Ja, sant nok det. Like greit EDIT: Det gjorde seg å bytte et par sikringer ja! Nå er det full sus i serken igjen! Takk for nyttig hjelp og innspill underveis. Håper jeg kan bidra litt selv etterhvert, når jeg blir mer dreven på bilfronten. Endret 29. juli 2009 av habla espanol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå