Gå til innhold

Vil dette oppsettet for slanking fungere?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har de siste ukene satt meg et mål om å gå ned noen kilo til skolestart og lurer på om det jeg har satt opp er noe som kan fungere.

Jeg er

Gutt

17 år

95 kg

1.70 høy

Trening:

Mandag:

30 Min Jogging

Tirsdag:

30 Min Jogging

Styrketrening

Onsdag:

30 Min Jogging

Torsdag:

30 Min Jogging

Styrketrening

Fredag:

30 Min Jogging

Lørdag:

Fri

Søndag:

30 Min Jogging

Styrketrening

-----------------------------------------------------------------

Mat:

Frokost:

2x Skiver GrovBrød/u sirup med Kyllingpostei eller kokt egg

Lunch:

1x Eple

Middag:

Noe mellom 400 - 700 kcal regner jeg med. Prøver å holde den sunn

Kvelds:

1x Eple

1x Skive Grovbrød/u sirup med Kyllingpostei.

----------------------------------------------------------------------

Ja, det er vell det meste.

Er det noe jeg kan forbedre, evt Bytte på for å oppnå en bedre effekt på slankingen?

Hilsen Airbegg (y)

Endret av Airbegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg stiller meg litt skeptisk til jogging og vekten din. Skal ikke si med 100% sikkerhet, men jeg tror knærene dine vil knirke og pive ganske fort. Jeg ville heller vurdert sykling, svømming, fjellturer i et moderat tempo eller tredemølle med bratt stigning og lav hastighet. Iallefall til å begynne med. Når du tar av en del av kiloene, blir det gjerne tryggere å begynne med jogging.

Kombinasjonen din med diett og styrketrening er ikke så heldig. Jeg tror ikke du kommer til å se noe fremgang når det gjelder styrke, da du gir kroppen lite å bygge med. Men, for all del, du forbrenner en del med styrketrening.

Lenke til kommentar

Mykje sant i det som er nemnt ovanfor.

Eg byrja å jogge kvar einaste dag med relativt lik vekt som deg, og har egentleg hatt eindel vondt i beina. Etter nokre veker var det vondt å både jogge og gå.

Eg heldt fram treninga likevel, men eg trur neppe det veldig smart. Når sant skal seies gir eg eigentleg ganske blankt faen då eg har tatt av mykje av det, men det er vel ikkje akkurat ei genistrek.

Sykling og svømming er óg bra for deg, så om du bryr deg litt om beina dine kan kanskje dette vere et grett utgangspunkt.

Ellers høyres det bra ut. Vil anbefale mykje fiberhaldig mat då dette får fart på forbrenninga. Eg ét nesten berre dei grovaste knekkebrøda framfor brød, og det gjer at eg brenner utruleg mykje fortare. Før kunne det gå ein dag før eg var ferdig å forbrenne matinntaket. No går det berre timar. Eg seier ikkje at det er berre dette som gjer utslaget, men eg er sikker på det hjelp godt på.

Lukke til :)

Lenke til kommentar

Tipper du sipper i deg noe brus, saft, juice eller drikker mye melk + kanskje du tar deg noe kjeks, nøtter, chips?

Vel, noe av det er kanskje sunt, men fellesnevneren for alle de drikkene er at de inneholder omtrent like mye kalorier. Drop it.

Du tar det du spiser i dag, fjern en håndfull mat fra hver gang du spiser og du VIL gå ned i vekt.

Ang jogging som 95 kg går egentligt heilt greit med gode sko, erfart det selv.. :)

Den treninga jeg syns er best er gå turer i bratte fjell viss mulig med gangstaver, gåing uten og med staver er faktisk ganske stor forskjell. Du vil bli sliten...!

Alt dette har jeg erfart selv da jeg gikk fra 131 kg til nåværende vekt 79 kg på 1 år. Jeg er også omtrent din høyde (175) cm.

Good luck!

Lenke til kommentar

Hvis du har gode styrkeøkter og vil beholde muskler, spis mye mer protein.

Synes denne planen er alt for spinkel, jeg imponert hvis du klarer å holde den, blir jo ren sulting av kroppen :p

Ligg ca 500 kalorier under ditt daglige behov. Det der synes jeg såg ut som alt for lite. Du trenger mer enn et eple til lunch, spessielt med tanke på all treninga di.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...