Gå til innhold

[Løst]Nettverk mellom vista og xp, brukernavn og passord?!


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg fulgte guiden som står annonsert her oppe. Jeg kan nå se XP maskina fra Vistan, greit nok. Det duger, jeg skal bare overføre en mappe fra den ene til den andre, jeg har gjort det før i en identisk situasjon med en windows 2000. Greia da var at jeg ikke ble bedt om et forbannet brukernavn!

 

Vistan ber i essens om et sikkersopplegg som ikke eksisterer. brukernavn?! Jeg har så lyst til å pælme dette satansverket ut vindu.

 

Er det noen som vet hva feilen er her? Det finnes ikke noe brukernavn Vistan skal bruke for å logge seg på XP, jeg har aldri lagd noe slikt. Eller jeg tror da det, man vet aldri hva windows kan finne på å gjøre bak ryggen din. For eksempel så endra jeg workgroupen på XP til WORKGROUP, sånn at den skulle matche vistan, Det gjorde så jeg kunne se XPen iværtfall. Men det hadde en sideeffekt, Den reaktiverte windows firewall som jeg slo av sist jeg reinstallerte. Misstenksomt?

 

Jeg unnskylder min frustrasjon, jeg bare kan ikke forstå vitsen med å lage oprativsystemer så inni granskauen dårlig. Brukervennlig? HA. Bare spør etter informasjon, jeg vet bare ikke hva jeg burde gi med en gang.

Endret av pong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HA

 

Jeg fant ut hva dette herke var, det ser ut til at windows vista krever at den andre maskina har et brukernavn OG et passord for å i det hele tatt prøve å koble seg til. Ergo når min totalt ubeskyttede xp maskin, jeg har kun en konto uten passord, sto der så fint og naivt velkommende så godtok ikke elitist nauete microsoft kaller windows vista dette, nekta plent å gå in.

 

Microsoft burde vært utradert.

 

Jeg kan imidlertid fortsatt ikke se vistan fra Xpen. Men det gjør ikke no, overfører di 20 gigsa nå.

Endret av pong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...