Gå til innhold

[Løst]Clutch - Armageddon Riders (= Carmageddon 4)

Anbefalte innlegg

Et russisk spillselskap har kjøpt rettighetene til Carmageddon etter at Carmageddon 4-prosjektet ble droppet. Resultatet er Clutch. Spillet er allerede ute og så lenge er reaksjonene svært positive: det skal være helt fantastisk.

arider1.jpg

Har noen her inne prøvd det?

Det blir nok et kjøp for meg men det jeg i utgangspunktet lurer på er:

- Kan man spille med en gamepad? Er det støtte for Xbox360-kontrolleren?

- Hvor kan man kjøpe spillet bortsett fra Steam?

Videoannonse
Annonse

Etter nærmere undersøkelse ser det ut som det er støtte for X360-kontrolleren.

Men siden jeg ikke finner spillet andre steder enn på Steam antar jeg at det er dessverre det eneste stedet man kan kjøpe det fra...

Jaja, så kan denne tråden brukes til å snakke om spillet.

Gjest Slettet-NIoHlfL

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Med tanke på at denne tråden var ment for å kunne snakke om alt mulig om Clutch ser jeg ikke hvordan den kan bli mer beskrivende. Men uansett ser det ikke ut som navnet Carmageddon fører til mye entusiasme her inne... utrolig nok. Tipper de fleste er for unge for å ha spilt de 2 første spillene.

Så tråden kan egentlig slettes.

-Over and out.

Endret av Khogn
Carmageddon er det spillet jeg har savnet mest av alle barndomsspill. Spilte dette mye da 1'eren og 2'eren kom ut. Carmageddon TDR2000 derimot var en skuff, og jeg brukte derfor ikke så mye tid på det. Etter dette spillet har jeg alltid drømt om en oppfølger, så dette skal prøves.

Veldig enig i det! Egentlig var "time race" fra Carmageddon 2 ganske kjipe også og minnet mye om TDR2000, men resten av spillet var krem. Fullstendig 3D og genial fysikkmotor. Og som bonus, soundtrack fra Fear Factory.

Det ser ut som Clutch er rett i samme gate som Carmageddon 2. Synd at det ikke er kommet anmeldelser enda...

Ingenting slo all kosetiden som gikk med å suse inn i kjøpesentre stappfulle av folk med elektrosjokkstråler og håve inn penger til oppgraderinger. :p Sykt spill, sykt genialt.

Brukte aller mest tid på bare å ralle rundt og drepe folk og samle penger, noe som jeg fort ble sittende med dag ut og dag inn. Kombinert med Iron Maiden i bakgrunnen, så kunne det ikke bli mye bedre.

En annen ting som også var hysterisk morro var å ta en kjapp bil og samle hot rod pickup'en samt afterburner og bruke de samtidig. :D

Holder på å laste ned spillet nå, så da er det ikke lenge til det blir en prøvetur, venter i spenning på denne. Håper jeg ikke blir skuffet slik som med TDR2000, men det skal vel ikke så mye til å overgå det akkurat.

Oj jævlar, dette kom brått på. Carmageddon har vært en av mine favoritt spill serier siden jeg var en liten dølldott på 7ish.

Jeg er faktisk en av de få som likte TDR2000 selv om det spillet var gjerrig på tiden man fikk av roadkills og wasted motsandere, og hvor F*** var Don Dumpster...jeg elsket den bilen. Anyways, ontopic, detet spillet skal has :D

EDIT: Nei det er ikke coveret til det første. Det der er vell spillet til Playstation som var en mix av enern og toern.

carmageddon_front.jpg dette var det første

Endret av WideBoy

Har installert og alt mulig, men står fast ved at den på død og liv krever PhysX, noe som gjør det umulig å spille da jeg sitter med et ati kort. So, what to do?

I just this second bought this on Steam 'cause it looks so much like Carmageddon. Every time I run it though it crashes and I get the error that I don't have Physx 2.8.1 drivers. I've downloaded these and tried to run them but every file I get says its corrupt and can't install... I'm guessing this is because I have an ATI card (4870) and Physx is by nVidia. If this is the case then that means I can't run the game I just paid £20 for! Did anyone else get this problem? Any suggestions on where to go from here?

------------------------

ATI cards can run PhysX games, just without PhysX being GPU-accelerated, so don't worry.

The installer is telling you that it's corrupt, so just re-download and try to install again. Should work then.

Får teste en gang til, virker som det er noe kødd med installasjonen.

Edit: Faen ta, det går ikke. :( Lasta til og med ned PhysX manuelt og la inn nyeste versjon, men likevel får jeg feilmelding.

edit2: Jaaaaaddda, du må velge riktig type driver, jeg lasta ned PhysX 2.8.1 som feilmeldinga fortalte meg, men istedet tok jeg denne og da gikk alt i boks. :DLINK

Endret av Brian

Lambo reporting:

Prøvde spillet litt i sted, men fikk ikke tid til å prøve så mye. Skal spille litt igjen etterpå, så da får jeg utforsket spillet mer.

Grafikkmessig er spillet ganske ok faktisk, bedre enn jeg hadde forventet, og spillet glir glatt på full peis med mitt oppsett uten noen som helst problemer.

Jeg brukte selvfølgelig kun tiden til å kjøre rundt i byen og ta med et par folk i samme slengen. Første som slo meg er at det kommer en god del blod og gørr når du skviser over folka, så det er et pluss. :D Eneste jeg beit meg fast i som var "negativt" var at bilene hadde sinnsykt til veigrep, men det glemmer jeg fort når jeg tar et par comboer med folk langs fortauet. Dette var helt klart i mer riktig retning av 2'ern. Kan absolutt anbefale dette til alle carmageddon fans.

Kommer ikke til å legge ut noe skikkelig beskrivelse her da jeg kun spilte en liten halvtime, så det er litt tynt grunnlag enda. :D

Endret av Brian

+ Pen grafikk

+ Bra og enkelt interface

+ Veldig pen blood/gore

+ Bilen blir så og si helt knall rød i fronten etter du har kjørt over nok zombier

- Hadde likt mere bevegelighet i bilen (rart skrevet)

- Altfor høy veigrip på bilen

- Likte ikke 'open world' greien

Kjøpte spillet på Steam igår.

Alt i alt så ville jeg heller ha brukt pengene på noe annet, eller hvis man liker å bare kjøre ned zombier og krasje i andre biler OG man ikke har noe spes holding til 'realistik' kjøring så er vel spillet ok.

Hadde også likt at de bare lagde Carmageddon med bedre grafikk, elsket det spillet.

Blir kanskje litt kritisk i hva jeg syntes om Clutch men kan være fordi jeg hadde et bilde i hodet om hvordan det skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...