Aetius Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Epson påstår i alle fall at deres nye multifunksjønsskriver skal ha like god utskriftskvalitet. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 multifunksjønsskriver <..> like god eller bedre utskriftskvalitet som en minilab hos en fotobutikk Jeg skulle likt å sett minilab-produsentenes tilsvar på denne påstanden og gjerne at de går videre med saken i rettsystemet for å få slutt på eventuelle brudd på markedsføringsloven. Villedende markedsføring er forbudt i følge norsk lov og sikkert i de fleste andre siviliserte land også. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Skulle jo vært kjekt om det holdt mål. Hva sier dere Akam? Ta en liten debunk av dette markedsføringsstuntet? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kvaliteten har vel sjelden vært hovedfortrinnet til minilaber – kost per bilde, derimot ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Det eneste jeg vet at jeg får bedre resultat fra min EPSON R285 enn det min mor noen gang har gjort fra Extrafilm ... Tom Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Ja tror ikke utskriftskvaliteten fra skriveren nødvendigvis blir noe dårligere, det Epson ikke forteller er jo at det blir grusomt mye dyrere. Kvaliteten på scanner er som regel ganske dårlig på disse. Du får nok også her akkurat det du betaler (for). Utrykket "fotolab" er nok helst ment å lokke husmoren og familiefaren heller enn hobbyfotografen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 multifunksjønsskriver <..> like god eller bedre utskriftskvalitet som en minilab hos en fotobutikk Jeg skulle likt å sett minilab-produsentenes tilsvar på denne påstanden og gjerne at de går videre med saken i rettsystemet for å få slutt på eventuelle brudd på markedsføringsloven. Villedende markedsføring er forbudt i følge norsk lov og sikkert i de fleste andre siviliserte land også. Men er det feil? Jeg tror ikke nødvendigvis påstanden er så gal, mitt inntrykk er at gode fotoskriveres hovedulempe er pris, og eventuelt varighet, ikke kvalitet. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg er ikke sikker på om det er feil og skulle gjerne sett det testet og dokumentert. Gjerne rettslig dersom noen minilabprodusenter mener at påstanden er feil. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Bilder fra lab har et par fortrinn: - Vannfaste, har selv latt noen ligge 1 døgn i vasken med salmiakkvann, skylte de og tørket dem, like fine. (de går jo gjennom væske når de lages) - Billige pr print - Rask (print/timen) Ulemper: - Mindre fargeområde, klarer ikke lyse skarpe farger (knallgult, rødt etc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg