Gå til innhold

SNES spill fra USA på norsk konsoll

Orjan-90

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøpt meg Super Nintendo og driver og leter litt etter spillene "Chrono Trigger" og "Zelda- a link to the past"

Finner disse spillene kun på ebay, og da er de jo som regel fra USA. Lurer derfor på om disse kan brukes på min norske(europeiske) konsoll?

Kan slenge med en liten ting til jeg lurte på ang. nintendoen; Når jeg lagrer i ett spill, blir det lagret på spillene, og ikke på konsollen?

mvh Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillene fra usa kan ikke brukes på din norske konsoll uten en adapter. Dette kan imidlertid kjøpes billig. A link to the past skulle d ikke være så vanskelig å få tak i i europeisk versjon, men chrono trigger ble faktisk aldri lansert her, så for å spille d må du ha adapter, eller evt spille det på playstation1 som jeg har gjort der det også ble utgitt i pal. Ellers foregår lagringen på et batteriminne i selve kassetten ja d stemmer.

Lenke til kommentar

Han har zelda ja, men prisen er latterlig høy. Du finner d mye, mye billigere på ebay. Bare pass på at det er engelsk tekst, og i pal-format.

Når jeg så listen ble jeg forøvrig litt fristet til å kjøpe breath of fire 2, ikke ofte en kommer over d, imidlertid forsvant lysten da jeg så prisen på over 1000 kroner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...