Gå til innhold

wine på redhat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
to spørsmål:

Hvorfor er det ikke wine på redhat?

...

Redhat 9, formoder jeg? Redhat 9 hadde ny versjon av libc som ikke samarbeidet 100% med wine. Slik er det å være tidlig ute... Det er derfor ikke wine RPMS på redhat 9 CDene, men jeg tror problemet er løst, og at en wine versjon som kan brukes i redhat9 kan lastes ned fra winehq.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har nettopp installert wine på RH9. Kjører mirc.exe med store problemer. Jeg har konfigurert alt etter winehq.org, men det skjer fortsatt feil.

Vil anbefale deg å bruke et native-linux program..

Er litt uvant i begynnelsen, men når du får taket på det og blir vant med det, er det bare barnematen :D

irssi er en god konsollbasert irc-client

men x-chat2 er et godt valg hvis du vil ha et gui

Lykke til

Lenke til kommentar

irssi er en god konsollbasert irc-client

men x-chat2 er et godt valg hvis du vil ha et gui

Lykke til

Takk. Feilene i mIRC er scripts som blir ødelagt (klarer tydeligvis ikke å gjøre om / til /, som er det vanlige command prefixet, og istedenfor / kommer det to rare tegn som ikke kan pastes inn i browseren... (Pluss-minus og en prikket firkant).

mirc.exe klarer heller ikke forandre noen ini filer hvis jeg ber om det. (fex /font, som ligger i mirc.ini elns) Neste gang jeg åpner mirc, er .ini filene tilbake til det gamle. Dette har jeg prøvd, for å fikse at min egen bruker ikke klarer å endre filene i mnt/d/mIRC/:

[jonas@me /]$ su

Password:

[root@me /]# chmod 777 /mnt/d

chmod: changing permissions of `/mnt/d' (requested: 0777, actual: 0755): Operation not permitted

Irssi fikk jeg ikke til.. :yes: Jeg gjorde alt som stod i README, men jeg finner liksom ikke stedet der jeg skal starte irssi fra.

:shrug:

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...