asyrst Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 to spørsmål: Hvorfor er det ikke wine på redhat? Hvor kan jeg få tak i wine? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 to spørsmål: Hvorfor er det ikke wine på redhat? Hvor kan jeg få tak i wine? Du finner wine her. Jeg bruker ikke redhat, men det ligger sikkert en rpm et sted på en av cdene. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 to spørsmål: Hvorfor er det ikke wine på redhat? ... Redhat 9, formoder jeg? Redhat 9 hadde ny versjon av libc som ikke samarbeidet 100% med wine. Slik er det å være tidlig ute... Det er derfor ikke wine RPMS på redhat 9 CDene, men jeg tror problemet er løst, og at en wine versjon som kan brukes i redhat9 kan lastes ned fra winehq. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 jeg sleit med få inn wine på rh8 også Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har nettopp installert wine på RH9. Kjører mirc.exe med store problemer. Jeg har konfigurert alt etter winehq.org, men det skjer fortsatt feil. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har nettopp installert wine på RH9. Kjører mirc.exe med store problemer. Jeg har konfigurert alt etter winehq.org, men det skjer fortsatt feil. Vil anbefale deg å bruke et native-linux program.. Er litt uvant i begynnelsen, men når du får taket på det og blir vant med det, er det bare barnematen irssi er en god konsollbasert irc-client men x-chat2 er et godt valg hvis du vil ha et gui Lykke til Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hvis du er avhengig av wine så har SuSE implementert wine ut-av-boksen. Installasjonsguide MarcelSB Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 irssi er en god konsollbasert irc-client men x-chat2 er et godt valg hvis du vil ha et gui Lykke til Takk. Feilene i mIRC er scripts som blir ødelagt (klarer tydeligvis ikke å gjøre om / til /, som er det vanlige command prefixet, og istedenfor / kommer det to rare tegn som ikke kan pastes inn i browseren... (Pluss-minus og en prikket firkant). mirc.exe klarer heller ikke forandre noen ini filer hvis jeg ber om det. (fex /font, som ligger i mirc.ini elns) Neste gang jeg åpner mirc, er .ini filene tilbake til det gamle. Dette har jeg prøvd, for å fikse at min egen bruker ikke klarer å endre filene i mnt/d/mIRC/: [jonas@me /]$ su Password: [root@me /]# chmod 777 /mnt/d chmod: changing permissions of `/mnt/d' (requested: 0777, actual: 0755): Operation not permitted Irssi fikk jeg ikke til.. Jeg gjorde alt som stod i README, men jeg finner liksom ikke stedet der jeg skal starte irssi fra. Noen ideer? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 irssi er et konsoll basert program ( som tidligere nevnt ), derfor må du åpne et nytt konsol vindu ( I KDE Alt-F2 - konsol ) I konsol kjører du irssi Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hvis du skal gå over til linux er denne lur å lese... MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå