Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det andre her som har fått behandling for dårlig samsyn?

petterpann

Anbefalte innlegg

Optikeren min fortalte meg forleden at jeg har dårlig samsyn, da jeg klarer å få ting som er 2 meter unna til å bli dobbelt, og må konstant anstrenge øynene mine for å ikke se uklart/dobbelt når jeg sitter forran PC-en eller leser ei bok. Er det noen andre som har dette, eventuelt har fått behandling for slikt? Vurderer å gå til fastlegen, slik at han kan henvise meg videre til øyelege for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk påpekt dårlig samsyn for noen år siden da jeg ble akutt svimmel og kvalm uten spesiell grunn. Etter en sjekk hos fastlege, ble jeg sendt til optiker, som kom med denne "diagnosen".

Jeg fikk dermed briller uten styrke, men med en funksjon som skulle lette arbeidet for øynene. For å være helt ærlig, ble jeg lei av å pusse brillene, prøvde å gå uten igjen og siden jeg ikke ble dårlig, har jeg ikke gått med de siden.

Lykke til, håper du finner ut hva som er best for deg.

Lenke til kommentar

Takk for respons!

Jeg fikk briller for mange år siden. De hjelper mot uklartheten, spesielt på avstand, men selve samsynet føler jeg ikke de hjelper noe mot. Hadde egentlig håpet på at dette kunne la seg fikse ved hjelp av kirurgi, men da må jeg nok vente på svar fra øyelege.

Lenke til kommentar

Brillene har aldri hjulpet. Optikerne har heller aldri klart å komme med en brille som gjør at samsynet mitt blir bedre når jeg har de på. Jeg var hos øyelege for 10 år siden, men siden samsynet mitt er bra på veldig lang avstand, samt skjelevinkelen var liten, var jeg derfor ikke egnet til operasjon på daværende tidspunkt. Men det var ganske lenge siden. Hadde derfor håpet å kunne bli henvist til øyelege den dag i dag, og i beste fall funnet øvelser, eventuelt at det lar seg korrigere ved hjelp av kirurgi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...