Jtand Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kom på en god idé nå! Jeg er yrkesdykker og har tilgang til kompressor og dykkeflasker. Det må jo være genialt å fylle en dykkeflaske, sette på en førstetrinn (som tar ned trykket fra 300 bar til ca 20 bar), og koble på utstyr som man bruker på vanlige "hjem-kompressorer", som f.eks spikerpistol. Noen som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Hvorfor? Fordi en slik luftflaske varer lenge uten strøm om man bruker det til slikt bruk. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Meeeeeeen, det er jo til feil bruk? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Ideen er jo ikke dum hvis man har behov for å spikre/stifte et sted hvor det ikke finnes strøm og man slik hverken kan lade en batteridrevet variant eller drive en kompressor. Regner med at du har sjekket at luftverktøy jobber på rundt 20 bar da? Så har man jo det at man må ha riktige overganger. Eneste regnestykket man kanskje bør ta er luftbruken pr spiker. Dersom en tank bare holder til 100 spiker er vel gjerne hammer et like greit alternativ. Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 haha, still den på 300bar og sjekk hvor langt spikeren kommer 1 Lenke til kommentar
robolai Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 haha, still den på 300bar og sjekk hvor langt spikeren kommer Sikkert gjennom veggen som skal spikres... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Regner med at du har sjekket at luftverktøy jobber på rundt 20 bar da? 8-10 bar er vel standardtrykk for bruk med verktøy. Mulig man bruker noe høyere trykk på kraftigere saker. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Har nå prøvd ut dette. Kjøpte regulator med manometer som jeg monterte på slangen. Fungerer bare fint! Eneste ulempen er at flaskekrana kan bli isete når man bruker mye luft som f.eks sandblåsing. Men om man bare skal blåse rent noe, så er det utrolig kjekt. Ser for meg at dette er en bra løsning til lakkering, da lufta fra dykkekompressorer er helt ren. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har nå prøvd ut dette. Kjøpte regulator med manometer som jeg monterte på slangen. Fungerer bare fint! Eneste ulempen er at flaskekrana kan bli isete når man bruker mye luft som f.eks sandblåsing. Men om man bare skal blåse rent noe, så er det utrolig kjekt. Ser for meg at dette er en bra løsning til lakkering, da lufta fra dykkekompressorer er helt ren. Det løses jo uansett med et kondensfilter på kompressoren. Fordel med kompressor er at lufta er konstant, at den klarer å holde trykket gjevnt hele tia. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det kan en dykkerflaske gjøre helt til den er tom også. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 haha, still den på 300bar og sjekk hvor langt spikeren kommer Hah, godt det ikke bare var jeg som tenkte tanken. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Tror dette finnes fra før av, bare at det blir brukt paintball-tank og ikke dykkerflasker. Mener jeg så det på Skaperen som gikk på TV2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå