cLoNsouL Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg starter denne tråden her da jeg ikke finner noen andre plasser den passer bedre inn. Jeg ønsker å vite hva andre tenker om hva som hender etter døden, blir alt bare svart? Kommer de til himmelen? eller er det noen som har opplevd noe som spøkelser? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Av og til lekar eg med tanken om å bli spist når eg er daud. Spesielt hjernen min, og at den hadde blitt brukt til bygging av hjerneceller i eit anna menneske. Det ville vore godt å vite at nokon av dei klumpane ein er laga av tek del i eit nytt liv etter sin eigen daud. Men diverre skal det visst vere sånn at hjerneceller ikkje fornyar seg. Og kven ville ete ein annan sin hjerne? Eg hadde ikkje noko sakn etter noko liv før eg vart fødd, so kvifor skulle eg heve det når eg er daud? Eg for min del hev inga tru på spøkelse. Endret 28. juli 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Av og til lekar eg med tanken om å bli spist når eg er daud. Spesielt hjernen min, og at den hadde blitt brukt til bygging av hjerneceller i eit anna menneske. Det ville vore godt å vite at nokon av dei klumpane ein er laga av tek del i eit nytt liv etter sin eigen daud. Men diverre skal det visst vere sånn at hjerneceller ikkje fornyar seg. Og kven ville ete ein annan sin hjerne? Eg hadde ikkje noko sakn etter noko liv før eg vart fødd, so kvifor skulle eg heve det når eg er daud? Eg for min del hev inga tru på spøkelse. Så du tror heller ikke på spiritisme eller noe slikt? Det er jo faktisk millioner som hevder de har sett spøkelser eller opplevd viss ting ved bruk av spiritisme. tror du det kan bar vær tilfeldighet at en million(setter bare et tall, er sikkert meir en 1 million...) hevder det har opplevd noe slikt? Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Og kven ville ete ein annan sin hjerne? http://no.wikipedia.org/wiki/Per_Yngve_Ohlin "Det er også påstått at Aarseth spiste deler av hjernen til «Dead», og at han laget halskjede av benfragmenter fra skallen." Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Jeg, som ikke annet enn en samling kjemiske/biologiske komponenter vil slutte å fungere i det kroppen min bestemmer seg for at det er nok. All min tankeprosess vil opphøre å eksistere, selvbevisstheten min vil dø ut sammen med resten av kroppen min, og jeg vil simpelthen kun være en livløs kropp. Følger samme tankegangen som Norvegisk. Hadde ingen savn etter noe liv før jeg ble født, og vil nok neppe det etter jeg er død også. Etter jeg er død har jeg ingen forutsetninger for å i det hele tatt tenke, fordi hjernen min som bearbeider all tankeprosess er død. Biologiske innretninger dør naturlig nok og det er den store livssirkelen og alt det der. Da takker jeg for meg og kryper inn under dyna. Endret 29. juli 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Noen som har lest dette om 24 gram? Det sies at når en person dør så bare sec senere så mister person 24 gram. Det vart dokumenter på et sykehus på en avdeling der pasientene hadde veldig liten tid igjen, pasientene lå i en seng som virket som en vekt. Når en person dør så er det jo naturligt at blæren tømmer seg og visse andre ting, men de hadde monter noe i sengen som samlet opp alt så alt skulle bli riktig. jeg har ingen link til dere om denne dokumentaren 24 gram. men tror du finner den om du goggler den. Lenke til kommentar
Kellu Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Noen som har lest dette om 24 gram? Det sies at når en person dør så bare sec senere så mister person 24 gram. Det vart dokumenter på et sykehus på en avdeling der pasientene hadde veldig liten tid igjen, pasientene lå i en seng som virket som en vekt. Når en person dør så er det jo naturligt at blæren tømmer seg og visse andre ting, men de hadde monter noe i sengen som samlet opp alt så alt skulle bli riktig. jeg har ingen link til dere om denne dokumentaren 24 gram. men tror du finner den om du goggler den. Kult! Bør sjekkes ut! Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Av og til lekar eg med tanken om å bli spist når eg er daud. Spesielt hjernen min, og at den hadde blitt brukt til bygging av hjerneceller i eit anna menneske. Det ville vore godt å vite at nokon av dei klumpane ein er laga av tek del i eit nytt liv etter sin eigen daud. Men diverre skal det visst vere sånn at hjerneceller ikkje fornyar seg. Og kven ville ete ein annan sin hjerne? Eg hadde ikkje noko sakn etter noko liv før eg vart fødd, so kvifor skulle eg heve det når eg er daud? Eg for min del hev inga tru på spøkelse. Så du tror heller ikke på spiritisme eller noe slikt? Det er jo faktisk millioner som hevder de har sett spøkelser eller opplevd viss ting ved bruk av spiritisme. tror du det kan bar vær tilfeldighet at en million(setter bare et tall, er sikkert meir en 1 million...) hevder det har opplevd noe slikt? di fleste som hevder at di ser spøkelser/engler/jesus whatever... er faktisk slått ut. at disse kom i ein drøm, mens di låg på sjukehus, nær døden, bevistløs. andre trur di ser noe så ser di noe. Det er jo faktisk milion så hevder at religion deiras stemmer og er sånn di sier. tror du det er ein tilfeldighet at over en milion(setter bare et tall, er sikkert meir en 1 million...) hevder det samme? trur du på noe sjøl kan du sikkert få andre til å tru på det. eid? knockout? legg deg? mhm:) Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Leste i gårdagens avis at leger råder nå sine pasienter som hører stemmer i hode om å faktisk prøv og lytte på hva disse stemmene vil fortelle. dette er ikke scitzo folk eller folk med andre mentale problemer. Dette er vannlige norske folke, enke menn enke damer . Folk som har vart i ulykke der dem har mistet noen nær.... i avisen så sier legene at de tror stemmene bringer viktige beskjeder til personen om livet... veit ikke heilt hva jeg skal tro om den saken. Link Lofotposten.no Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 vannlige norske folk kan ikke ha/få scitzo:P? du kunne ikke ha linka artikkelen? men for folk som har blitt utsatt for ein ulykke eller blitt enke, virke det logisk at personene skal lytte til det di hører å bekjedene di får, rett og slett for å legge det bak seg å komme videre i livet. altså lytte, ikke utføre mulige handlinger som disse beskjedene skulle inneholdt:P Lenke til kommentar
.V. Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Byggesteinene i kroppen din vil leve evig, i en eller annen form. Du som person derimot er finito den dagen du bestemmer deg for å leke på togskinnene. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg, som ikke annet enn en samling kjemiske/biologiske komponenter vil slutte å fungere i det kroppen min bestemmer seg for at det er nok. All min tankeprosess vil opphøre å eksistere, selvbevisstheten min vil dø ut sammen med resten av kroppen min, og jeg vil simpelthen kun være en livløs kropp. Følger samme tankegangen som Norvegisk. Hadde ingen savn etter noe liv før jeg ble født, og vil nok neppe det etter jeg er død også. Etter jeg er død har jeg ingen forutsetninger for å i det hele tatt tenke, fordi hjernen min som bearbeider all tankeprosess er død. Biologiske innretninger dør naturlig nok og det er den store livssirkelen og alt det der. Da takker jeg for meg og kryper inn under dyna. What the man said exept for the bed part... Har lekt litt med tanken på å overføre de elektriske signalene i hjernen til en super computer, altså mitt "jeg", men enn så lange går ikke det... Tenkt så tøft å reist rundt på internett og lekt virus med en backup av seg selv på computeren hjemme... hadde gått fint til noen slo av computeren da... he he. Men artig tanke! Jeg er fullstendig inneforstått med at når de elektriske og kjemiske signalene i hjernen min stopper da er det lights out for meg, for godt! Jeg har jo ikke vært her i de 13,5 milliarder år som har gått og betviler at jeg vil være her i noen annen form en som stjernestøv når jeg dør Dette med de 24 grammene er bare tull, så er det sagt. Og med hensyn til alle de millioner av påstander fra folk som har sett spøkelser, gjenferd, gud, tante Olga og onkel Thor.... Tenk på det sånn: Er det ikke litt rart at til TROSS for alle disse millionvis av hendelser er det enda ikke klart å påvisde ET ENESTE bevis for dette? For meg så ligner dette på noe kristendommen hadde for seg for en stund siden, der "alle" hevdet de hadde sett jesus. Nå er jesusen byttet ut med nettopp tante Olga og onkel Thor, men fenomenet er det samme. Tror folk ønsker å se dette og virke litt spesielle jeg, for jeg har med hånden på hjertet aldri sett, hørt eller opplevd noe overnaturlig av noe slag som jeg ikke har funnet en naturlig forklaring på i løpet av snart femti år! Og som jeg har sagt før, hvorfor klarer disse spøkelsene bare å gjøre lamme ting som knirking i trapper, dunking på loftet eller lignende dølle ting? Hadde de malt huset mitt eller vasket og reparert bilen min hadde jeg faktisk ikke bare blitt overbevist, men skikkelig imponert også, men alt vi hører om er dølle og "safe" ting, ting som ikke kan bli reprodusert. Så jeg tror at hvis det hadde vært noe i alle disse millioner av hendelser så hadde vi klart å bevise det, for det er nettopp det enorme antallet og null bevis som sier meg det motsatte, at dette er i folks fantasi. Pluss det faktum at vi fra naturen av ser mønster, patterns, uten at det er noe mønster der og andre ganske klare psykologiske ting.... Men millioner og ikke et eneste bevis? Come on.... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Dumme meg, ser selvfølgelig nå at du mente at du ikke skulle krype inn under dyna, til forskjell fra meg. Dumme meg, engelsk og norsk kombinert så tidlig på morrakvisten er visst ikke så bra for meg, merker jeg. Okei, diskuter videre dere. Endret 29. juli 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hjernecellene bygget et jeg, jeg-et er uavhenging av identiteten og DNA-et i hjernecellene så lenge det er hjerneceller der. Det går med andre ord an å bytte ut hjernen celle for del helt til det er en helt annen hjerne. (På samme måte som vi kan bygge på en hjerne med nye hjerneceller -- noe vi har gjort i hele barndommen) Vi kan legge til og fjerne hjerneceller, og effekten er at vi får dårligere hjernekapasitet når vi fjerner, og bedre når vi legger til (etter et mønster som fungerer). Dermed er vi ikke hjernen, men noe som lages av hjernen. Vi er en tanke/tanker. ... Hvordan noe som LAGES av noe fysisk skal kunne overleve, når alt som gjør jeg-et til det jeg-et jeg er ER lagret fysisk og avhenging av den fysiske hjernen er for meg uforståelig. MEN det eneste som skiller to hjerner fra hverandre er fysisk adskillelse... Hadde de blitt koblet til hverandre celle for celle, hver celle i den ene hjernen mot de cellene den andres hjernecelle på samme sted er koblet, for så å drepe en vilkårlig av de to personene sine celler i den posisjonen, helt til bare en eneste hjerne fantes som var koblet på samme måte som de to gamle bestående av 50% av begge hjernene ville to "jeg" blitt til ett "jeg". Som igjen betyr at et "jeg" kan bli til to bare vi reverserer prosessen ovenfor: Vi legger til en celle i hver celleposisjon og separer hjernene når det er to hele hjerner. Som igjen betyr at det kanskje ikke er forskjell på noen to individer utenom at de er fysisk adskilt og har forskjellig hjernekonstruksjon... DET er brainfuck det. Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg tror en kommer til himmelen. Men samtidig har jeg en tanke om at etter at en er blitt begravd, kremert eller alt ettersom at en blir en del av verden. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Av og til lekar eg med tanken om å bli spist når eg er daud. Spesielt hjernen min, og at den hadde blitt brukt til bygging av hjerneceller i eit anna menneske. Det ville vore godt å vite at nokon av dei klumpane ein er laga av tek del i eit nytt liv etter sin eigen daud. Men diverre skal det visst vere sånn at hjerneceller ikkje fornyar seg. Og kven ville ete ein annan sin hjerne? Eg hadde ikkje noko sakn etter noko liv før eg vart fødd, so kvifor skulle eg heve det når eg er daud? Eg for min del hev inga tru på spøkelse. Så du tror heller ikke på spiritisme eller noe slikt? Det er jo faktisk millioner som hevder de har sett spøkelser eller opplevd viss ting ved bruk av spiritisme. tror du det kan bar vær tilfeldighet at en million(setter bare et tall, er sikkert meir en 1 million...) hevder det har opplevd noe slikt? Det finnes so mange menneske på "verdas runde skive" som meiner so mykje rart, om det so skulle vere gudar, Jesusar, draugar, spøkelse, gjenferd, uforklarleg mystisk energi, "snill" Allah som hater nokre menneske og elskar andre, "snille" kristne gudar som ikkje tåler homofile, og so vidare. Det er so mange som trur dei hev hatt samleie med Jesus, møtt ham, snakka med forfedre, sett spøkelse og merkelegare ting. Med so mange, finner eg det meir sannsynleg at alle tek feil enn at ein einaste av dei hev rett. Endret 29. juli 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) *snip* Ble komplisert det der. :/ Endret 29. juli 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Det er mulig, men det er ikke lurt for å si det slik. Altså tro eller opprette en slik link til underbevisstheten, så eller hvem er da bortkommen? Ta f.eks. sjøormene? WTF er det i Loch Ness? Hva er den kollektive underbevisstheten for meg? Kall det urbane myter eller moderne folkloristikk som aldri blir bevisst eller som noen vil si skjønt. Endret 29. juli 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå