Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til driftssikker stv. som førstegangsbil. ~50000


Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Var og prøvekjørte den i dag. Synes den ikke var veldig ille med tanke på komfort, men kunne vel alltids vært bedre. Det viktigste for meg er egentlig at bilen er driftssikker og ikke veldig dyr i drift, to kriterier jeg tror Lanceren oppfyller. I tillegg hadde denne en grei motor, veldig fint interiør til å være en 10 år gammel bil, den var godt utstyrt til å være Lancer, og så hadde den en god servicehistorikk og forholdsvis lav km-stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du steller pent med den, vil bilen mer eller mindre gå så lenge du gidder. Jeg må ærlig innrømme at min i stor grad ble mishandlet. Mye hard kjøring, og lite stell utenom jevnlig vask. Men den overlevde fortsatt fra 110 000 til 280 000 km i mitt eie. Og er i bruk den dag i dag. Så du kan nok regne med et relativt problemfritt bilhold. :)

 

Motoren blir ganske frisk, når man tar den lave vekten i betraktning. Med last blir det selvsagt noe annet, men hvor ofte kjører man egentlig med full bil? Forbruket lå såvidt jeg kan huske på mellom 0,6 og 0,7 med flatt jern på landevei. Og rundt en liter på mila med bykjøring. Jeg hadde imidlertid ikke aircondition på min, så mulig det blir marginalt høyere for din del.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Var og prøvekjørte den i dag. Synes den ikke var veldig ille med tanke på komfort, men kunne vel alltids vært bedre. Det viktigste for meg er egentlig at bilen er driftssikker og ikke veldig dyr i drift, to kriterier jeg tror Lanceren oppfyller. I tillegg hadde denne en grei motor, veldig fint interiør til å være en 10 år gammel bil, den var godt utstyrt til å være Lancer, og så hadde den en god servicehistorikk og forholdsvis lav km-stand.

 

Du får nok mye bil for pengene.

Så lenge du sørger for at det er olje på bilen så går den nok lenge lenge.

Lenke til kommentar
Ja, det er noe veldig galt med det. Mitsubishi er en lavkost bil, mens BMW er en høykostbil. Nye bmw'er er nydelige å se på, samt og kjøre.

Smaken er som baken; alle har en

 

F.eks en Audi.. den ser ut som såpestykke og jeg kjører ikke rundt i et såpestykke ;)

Hva kjører du rundt i da? container med hjul? (chevrolet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Ja, det er noe veldig galt med det. Mitsubishi er en lavkost bil, mens BMW er en høykostbil. Nye bmw'er er nydelige å se på, samt og kjøre.

 

Får du en nyere BMW til 50000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...