stigfjel Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg satte opp en maskin som brannmur, med OpenBSD som operativsystem. Ville også samtidig prøve ut Squid som en transparent proxy-server, og brannmuren presser all www-trafikk gjennom proxyen. Men jeg har et problem: med proxy-serveren får jeg dårlig ytelse på web-surfing ved at det gjerne tar noen sekunder før siden lastes. Med caching til disk ble ytelsen helt forferdelig. Da jeg slo av caching til disk og bare hadde content filter ble ytelsen bedre, men fortsatt kan det gå en del sekunder før siden er ferdig lastet. Noen som har noen ideer til å drastisk forbedre ytelsen, med proxy, eller er OpenBSD og Squid bare en dårlig kombinasjon? Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg satte opp en maskin som brannmur, med OpenBSD som operativsystem. Ville også samtidig prøve ut Squid som en transparent proxy-server, og brannmuren presser all www-trafikk gjennom proxyen. Men jeg har et problem: med proxy-serveren får jeg dårlig ytelse på web-surfing ved at det gjerne tar noen sekunder før siden lastes. Med caching til disk ble ytelsen helt forferdelig. Da jeg slo av caching til disk og bare hadde content filter ble ytelsen bedre, men fortsatt kan det gå en del sekunder før siden er ferdig lastet. Noen som har noen ideer til å drastisk forbedre ytelsen, med proxy, eller er OpenBSD og Squid bare en dårlig kombinasjon? Kan du skrive litt mer om hvilke disk du har (er det flash?), og hvilke content filtering du har satt opp? Generelt vil jeg tro FreeBSD er bedre egnet til denne typen løsninger. Squid er vanligvis mulig å få helt fin ytelse på. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Bruker url regex hvor jeg har listet opp en del sider/ord som jeg filtrerer på. Det er ikke flash, men en vanlig harddisk. Har riktignok hørt noe at OpenBSD sliter med en I/O flaskehals og en big giant lock. Endret 29. juli 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå