Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen grunn til å stå opp om morgenen

Anbefalte innlegg

Hei,

Er en gutt på 16 år , skal begynne på videregående,studiespess, til høsten. Er for tiden ganske langt nede og dagene bare slakker avsted, uten mål og mening.

Har aldri hatt kjæreste. Vanlig for å være en gutt på 16? Jeg selv føler ikke at det er et så stort problem. Jeg er ikke den typen som er sammen med ei jente bare for å være sammen. Jeg vil gjerne ha noe mer inni i bildet, som at vi har god kontakt, og gode følelser for hverandre. Det har kun vært ei jente jeg kan si jeg virkelig likte, vi var gode venner, men da jeg foralte om mine følelser for henne avslo hun meg helt, og vi snakket ikke nesten ikke sammen etter dette, selv om vi gikk i klasse. Føler at jeg fortsatt har følelser for henne, selv om det er over 4 mnd siden. Noen som har opplevd det samme, og har noen tips om hvordan å komme over henne?

Føler for tiden at jeg ikke har noe å "stå opp for". Har ingen spesielle hobbyer eller interesser, bortsett fra å være med venner. Føler selv at jeg er en ganske uinteressang person, ettersom jeg verken driver med det ene eller det andre, og absolutt ikke er spesielt god i noe.. Har heller ingen planer for framtiden mht. utdannelse og lignende. Har ingen anelse, og jeg kan ikke se meg selv noen som helst plasse om 5 år.

Noen som har erfaringer eller tanker , så setter jeg pris på det, Var uansett god å få luftet ut litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Concatention

Hei! Er selv 16 og har hatt en laaaaaaaaang periode som var helt den samme som du beskriver det. Samme kjedelige dagene, uten mening og ikke noen mål.

Sett deg mål. Ikke nødvendigvis store som eksempel skaffe kjæreste men heller trene litt hver dag. Øve på instrument hvis du spiller noe. Prøv å bli mer sosialt aktiv! Anbefaler deg å lese litt om "dame-teknikker" også.

Lenke til kommentar
Gjest hei:D

jeg har vært der og delvis er der selv. jeg kjenner igjen den følelsen så altfor godt. jeg har vært hekta på ei jente, og det har bare endt opp i et mareritt som har pågått i flere måneder.. men jeg er enig i det han over meg sier.. begynn å spill gitar eller noe.. det har vært mye av redningen for meg. :) det er lurt å prøve å fylle tiden med noe annet interessant og koselig også.. dra på tur for eksempel. det blir man fort i godt humør av.

Lenke til kommentar

Det aller første du skal vite er at: Ja, det er 110% normalt for en 16-åring å aldri ha hatt en kjæreste. Så du kan fortsette å tenke at det ikke er så stort problem, for det er det heller ikke. :)

Når det gjelder denne jenta du var forelsket i, så har jeg vært i samme situasjon, og VELDIG mange før deg har vært i akkurat den situasjonen. Og jeg kan peke på akkurat hva du gjorde feil med denne dama. (jeg gjorde også dette MANGE ganger før jeg fant ut av hva som var feil)

men da jeg foralte om mine følelser for henne

Det er en grov feil som vi gutta tror funker, fordi vi har sett det funke så veldig mange ganger før i filmer og i TV-serier.

Sannheten er at i virkeligheten så gir handlingen, av å si hva man føler for ei jente, ut ufattelig mange negative signaler som jenter plukker opp. Jenter har 7 (eller 6? husker ikke) flere kommunikasjonssentere i hjernen enn oss gutta, så de plukker opp hint og signaler vi gutta ikke vet at vi sender ut en gang. Mens vi tror at å si hva vi føler til ei jente sier "Jeg syns du er ei fantastisk jente og jeg vil fortelle deg det, så du vet hva jeg føler og blir sjarmert av mine ord" så hører jenta "Jeg er så usikker på meg selv at jeg ikke tør å handle på følelsene mine. Jeg tør ikke ta sjangsen på å vise deg hva jeg føler, så jeg legger alle følelsene mine i ditt ansvar, så kan du gjøre akkurat hva du vil med de. Jeg underkaster meg deg, og gir deg all kontroll."

Usikkerhet, underkastelse og tøffel-oppførskjel er ikke attraktivt for ei jente desverre.

Samtidig legger du et enormt press på henne etter som hun føler hun må svare deg med en gang, og hvis hun er litt usikker (som de aller fleste er i begynnelsen) vil hun velge den sikre veien ut, og avslå. En enkel forsvarsmekanisme som de fleste mennesker innehar.

ALDRI si til ei jente hva du føler før dere er sammen. Handlinger sier mer enn 1000 ord, så du må tørre å vise henne hva du føler med handlinger. Øyekontakt, kroppskontakt, flørting. Vær selvsikker og VIS interesse og intensjoner, så går alt så mye bedre. :)

Skaff deg en hobby som du liker å drive med. Gitar kan være et kjempevalg. Finn et eller annet som kan fylle fritiden din sammen med vennene dine.

Ikke tenk for mye på at du ikke vet hva du vil i livet når du er 16. :) Dette er ikke unormalt i det hele tatt, og det er ingen som forventer at du skal ha funnet ut av dette nå.

Selv visste jeg ikke hva jeg ville bli før jeg var godt ferdig med videregående, hadde vært i militæret, og i arbeidslivet i en dead-end jobb i 2 år. Var først da jeg var 21 at jeg visste hva jeg ville bli, så du har absolutt ikke dårlig tid.

Opp med hodet, ikke tenk for mye på fremtiden akkurat nå, og nyt nåtiden.

Livet er altfor kort til å gå rundt å bekymre seg hele tiden. ;)

Lenke til kommentar
Det aller første du skal vite er at: Ja, det er 110% normalt for en 16-åring å aldri ha hatt en kjæreste. Så du kan fortsette å tenke at det ikke er så stort problem, for det er det heller ikke. :)

Når det gjelder denne jenta du var forelsket i, så har jeg vært i samme situasjon, og VELDIG mange før deg har vært i akkurat den situasjonen. Og jeg kan peke på akkurat hva du gjorde feil med denne dama. (jeg gjorde også dette MANGE ganger før jeg fant ut av hva som var feil)

men da jeg foralte om mine følelser for henne

Det er en grov feil som vi gutta tror funker, fordi vi har sett det funke så veldig mange ganger før i filmer og i TV-serier.

Sannheten er at i virkeligheten så gir handlingen, av å si hva man føler for ei jente, ut ufattelig mange negative signaler som jenter plukker opp. Jenter har 7 (eller 6? husker ikke) flere kommunikasjonssentere i hjernen enn oss gutta, så de plukker opp hint og signaler vi gutta ikke vet at vi sender ut en gang. Mens vi tror at å si hva vi føler til ei jente sier "Jeg syns du er ei fantastisk jente og jeg vil fortelle deg det, så du vet hva jeg føler og blir sjarmert av mine ord" så hører jenta "Jeg er så usikker på meg selv at jeg ikke tør å handle på følelsene mine. Jeg tør ikke ta sjangsen på å vise deg hva jeg føler, så jeg legger alle følelsene mine i ditt ansvar, så kan du gjøre akkurat hva du vil med de. Jeg underkaster meg deg, og gir deg all kontroll."

Usikkerhet, underkastelse og tøffel-oppførskjel er ikke attraktivt for ei jente desverre.

Samtidig legger du et enormt press på henne etter som hun føler hun må svare deg med en gang, og hvis hun er litt usikker (som de aller fleste er i begynnelsen) vil hun velge den sikre veien ut, og avslå. En enkel forsvarsmekanisme som de fleste mennesker innehar.

ALDRI si til ei jente hva du føler før dere er sammen. Handlinger sier mer enn 1000 ord, så du må tørre å vise henne hva du føler med handlinger. Øyekontakt, kroppskontakt, flørting. Vær selvsikker og VIS interesse og intensjoner, så går alt så mye bedre. :)

Skaff deg en hobby som du liker å drive med. Gitar kan være et kjempevalg. Finn et eller annet som kan fylle fritiden din sammen med vennene dine.

Ikke tenk for mye på at du ikke vet hva du vil i livet når du er 16. :) Dette er ikke unormalt i det hele tatt, og det er ingen som forventer at du skal ha funnet ut av dette nå.

Selv visste jeg ikke hva jeg ville bli før jeg var godt ferdig med videregående, hadde vært i militæret, og i arbeidslivet i en dead-end jobb i 2 år. Var først da jeg var 21 at jeg visste hva jeg ville bli, så du har absolutt ikke dårlig tid.

Opp med hodet, ikke tenk for mye på fremtiden akkurat nå, og nyt nåtiden.

Livet er altfor kort til å gå rundt å bekymre seg hele tiden. ;)

Takk for svar og gode råd:) Hjelper egentlig bare å høre andre som har hatt/har det sånn

Endret av olsen16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...