Gå til innhold

Trenger råd om kjøp av kamera mobil

brg

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å byte ut min Nokia 6310i (Jada den er snart 11 år gammel :blush:), men er det beste telefonen jeg noen sinne har hatt.

Det jeg trenger er en telefon med lang batteri tid og kamera. Har sett på Sony Ericson C905. Vurderer den, men den er jo litt stor og tung.

Det som er viktig er batteritid og at telefonen kan ta gode bilder. 8MP er ikke et must, men må være minimum 5 MP kamera. Bildene må være lett og overføre til PC. Gjerne med et minnekort som kan tas ut av telefonen uten å slå den av.

Kommer aldri til å surfe på nett med den, sende e-mail o.l. Kun ringe,SMS og MMS på telefon siden.

Hvilke telefon bør jeg vudere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Ericsson w995!

Konge telefon med masse fancy stuff og med 8 MP. Ellers blir det Sony Ericssion c905, men er en problem telefon i mine øyne. Hvis du virkelig skal ha en telefon for å ta gode bilder ville jeg ha holdt meg til 8 MP. 5 MP blir blurry og ikke nok pixler til å få de store fine bildene du vil ha enten på pcen eller printet ut på foto/ark.

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Takker for svar :thumbup: .

C901 har for dårlig kamera, også til å være en 5MP telefon.

w995, veldig fancy med mye funsjoner jeg ikke trenger. Men et alternativ. Litt dårlig kamera til en 8MP tlf. Takk for tipset om 8MP vs 5MP. Mulig jeg venter litt utover høsten og ser om der kommer noen nyheter på denne fronten.

c905 har jo hatt noen problemer, men har snakket med et par kjenninger som selger denne og de sier at de ikke har hatt noe mere reklamasjon en normalt på denne. I starten var det vist noen tasteproblemer og softwaren må oppdateres, ellers ikke noe spesielt.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Jeg føler at det stort sett ikke finnes noen gode nok kameratelefoner selv med 8 mega så blir det alt alt for dårlig og spesielt der det er dårlig med lys. Selv min Nokia 5800 tar helt ok bilder ute så sant du er 100% stødig på hånden og det har 3,2 megapix. Nei ikke sats så mye på mobkamera og i hvertfall ikke gi 4000,- for en mobiltelefon grunnet det er et 8 megapix kamera. Det som er viktig med kamera er opptikk, linse, fungsjoner, kanskje derfor man selger eksterne kamera... Jeg kjøpte et mini kompac kamera til 950,- med 12,2 megapix litt større en visa kortet mitt og 6mm tykt og det tar kjempebilder og best hvis man justerer mega pix ned til rundt 5... Jeg snakket med en fotograf om dette med megapix og han sier at de fleste skikkelige optikk/linser tar best bilder ved nedjustert pixler grunnet man fyller bilde klart bedre så tenk på dette... Kjøp deg en grei telefon til mellom 1500,- og 2000,- og heller sats på en mini kamera ved siden. Sony E W595 får man nå til 1800,- og Nokia 5800 finner du nye på finn.no til 2000,- og under veldig gode telefoner begge men du skal merke deg at batteritiden er vesentlig dårligere på nye telefoner... Nokia er best selv om Sony oppgir falske løfter (ikke gå i den fella) Min Nokia 5800 takler rundt 5 timers taletid og f.eks Sony E sin W715 som er oppgitt til 10 timer klarer bare 3 (jeg har testet)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Takker for svar :thumbup: .

C901 har for dårlig kamera, også til å være en 5MP telefon.

w995, veldig fancy med mye funsjoner jeg ikke trenger. Men et alternativ. Litt dårlig kamera til en 8MP tlf. Takk for tipset om 8MP vs 5MP. Mulig jeg venter litt utover høsten og ser om der kommer noen nyheter på denne fronten.

c905 har jo hatt noen problemer, men har snakket med et par kjenninger som selger denne og de sier at de ikke har hatt noe mere reklamasjon en normalt på denne. I starten var det vist noen tasteproblemer og softwaren må oppdateres, ellers ikke noe spesielt.

Ville gått for w995. Har hatt den selv nå i litt over 2 uker, og er meget fornøyd. Kameraet på den er faktisk bedre enn på c905. Da med tanke på å ta bilder i litt mørke omgivelser. Blitzen til c905 ødlegger på en måte bildene i forhold til w995.

Har også hatt Samsung innov8 og Nokia 5800, og vil si at w995 er en god del bedre enn de. :)

Lenke til kommentar
Kjøp deg Nokia N86

Tenkte selv på N86 når jeg skulle kjøpe ny telefon (var veldig fornøy med N82 da jeg hadde den), så må si meg enig her hvis du tenker kamera. Utseendemessig, taletid, og kjapphet, så er den vel ikke det beste valget.

Men det er bedre programmer på N86, så det er smak og behag.

Lenke til kommentar
5 MP blir blurry og ikke nok pixler til å få de store fine bildene du vil ha enten på pcen eller printet ut på foto/ark.

Wow, her har man peiling ser jeg. Bildene på min N97 er veldig klare og fine, selv på pcen i høy oppløsning. 5MP forresten.

Lenke til kommentar
5 MP blir blurry og ikke nok pixler til å få de store fine bildene du vil ha enten på pcen eller printet ut på foto/ark.

Wow, her har man peiling ser jeg. Bildene på min N97 er veldig klare og fine, selv på pcen i høy oppløsning. 5MP forresten.

Sant nok. 3,2 pixler kan også være nok. Så der har Nokia-telefonene et + som bruker 16 mill farger :)

Lenke til kommentar

Komemr helt ann på. Har hatt opptil flere mobiltelefoner med MP 5 og det ser ut som 2 MP hvis man ikke står helt stille og bruker 5 minutter for å ta et bilde.

Lenke til kommentar

Har akkurat skaffet meg en N86, og kameraet er raskt og tar skarpe bilder. Den har stort internminne, og har plass for minnekort som kan taes ut uten å slå den av. Tastene er gode, enkel å skrive mld med, og du kan geotagge bildene om du vil. Batteritid er litt dårlig, holder 2,5 dager ved normal bruk. Liker denne tlf-en, og anbefaler den gjerne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...