slinki Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg er ansatt i en 100% stilling hvor jeg jobber skift. Jeg har kommet inn på et studium, og ønsker derfor å gå ned i stillingsprosent for å kunne jobbe samtidig som jeg studerer. Jeg lurer derfor på om jeg har noen rettigheter til å få gå ned i stillingsprosent. Jeg har jobbet i dette firmaet siden det startet opp, og er derfor en av de med lengst ansiennitet. Dersom jeg går ned i stillingsprosent, må jeg vel sies opp og deretter ansettes på nytt? Kan firmaet kreve at jeg enten fortsetter å jobbe 100% eller slutter helt? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
TubXtra Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du har vel ikke noe krav på det, men har du gjort en bra jobb og det er en type stilling som fungerer uten å måtte jobbe fulltid så burde vel arbeidsgiver være interessert i det istedet for å miste deg helt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du kan be om å få en ny og justert arbeidskontrakt, ikke verre Om du får den etter dine ønsker er en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå