Ueland Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Heisann sitter og designet/lager noe jeg tenkte kunne bli et online spill som brukere kan registrere seg på for så å starte med en viss sum penger for så å kunne gjøre ting og tang. Har kun vurdert et "aksjespill" hittil men vurderer å legge til flere ting og tang spillerne kan gjøre..noen som har tips/ønsker eller kunnskaper som vi være med å utvikle noe slikt? for de tekniske: kjører asp/access ..tenkte jeg måtte friske opp det litt alt er laget i dreamweaver. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 aksjer er god ide kjøp og salg av gjenstander kan også være med trusler til andre spillere stjeling ting til pynt (gjenstander, biler osv osv) ++++ Lenke til kommentar
TRS Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 1. Skal det være mulig og stjele så for guds skyld ha noe anti jukse greier (anticheat høres litt mye hl aktig ut :smile: ) Dette har en tendens til og bli meget misbrukt. 2. Dersom det skal være et spill hvor alle konkurerer om og være best (isteden for bare og bli rik) så ha det slik at det blir resatt hver måned eller noe. For dersom noen begynner når spillet allerede har vert i drift i 3måneder så har de jo så og si ingen sjangs. 3. Kansje hatt med ting man kan kjøpe for og få litt extra "Status" som foreksempel limosin(e?) osv Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hva med et prinsipp etter rollespill, hvor du får erfaringspoeng og kan utvikle forskjellige evner hvorav du har lettere for å utvilke én retning i forhold til andre? F.eks. hvis én person er flink med industriaksjer og det kommer inn en ny som har fokusert på rederi, kan sistnevnte bli rikere selv om han kommer inn seinere. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 det var jo et rimelig godt forslag da synes jeg iallefall. Man vet jo aldri om aksjene stuper eller stiger så da kunne jo tilfeldigvis industri aksjene stupt og rederi aksjene steget enormt........ergo......industrimannen "sliter" 8) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hva med å danne "gjenger"? Blir muligens mer rettferdig sånn. Hvis nye spillere kommer inn noen mnd etter start, så blir de tatt opp i en "gjeng" og lærer forskjellige ting på den måten, istedet for å stå alene om alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 -er vel òg viktig å passe på at det ikke blir for likt allerede eksisterende spill. Mye av det som nevnes ovenfor er "litt" for likt konseptet rundt Jottonia... Lenke til kommentar
BioDroid Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Se til at det blir svært dynamisk og mange valg er opp til spilleren. Frihet er noe av det viktigste etter underholdningsverdien. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 har ikke peiling på om dette spillet du lager er 2 d eller 3 d , men hvis dette er hva som helst er mitt valg en alternativ ferie verden, som du kan ha en personlighet som er totalt fri i spillvalg, jeg ville satt meg opp en karakter som formidler stjålne objekter og kunst, sikkert spennende, eller å bli med i hells angels, og gjøre bestillings drap på folk. Dere synes sikkert det er sykt av meg å ville det, men slikt vil man jo aldri gjøre i en virkelig verden. alle spillerene må jo ha hver sitt hjem, og kjøretøy for å komme seg hit og dit. så blir det da et onlinespill der alle har et alterego. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Prøver og ikke la ting bli for likt Jottnia da det er en klassiker som ikke brude messes med, men jeg tenker på å lage med "et annet konsept" med andre ting og tang osv. Det med å kjøpe ting og tang som gir status er dog en del av Jottnia og en del av den "ekte verden"..får snuse litt på den. :-) Spørsmålet blir hvordan jeg skal klare lage et realistis aksjeoppsett slik at aksjer synker og stiger etter hva som skjer. edit: er ikke så gald i rollespill ting så hvis noen har ønsker der så ønsker jeg større presisering. ps..er tekst basert :-) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 bare husk at aksjene må stige og synke hvis de blir solgt mye eller ikke noe da og at det blir mange valg for oss det å kunne utvikle evner høres gøy ut du kan jo også ha med at man får tips fra spillet om hvilke aksjer man kan kjøpe eller noe sånt da Lenke til kommentar
Kian Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 hva med å lage et online spill der man starter opp med en iskrem butikk. Og bygge seg mye større i flere land osv. Kan bestemme ingredienser i isen osv? Bestemme pris etc. Vet ikke jeg. er jo en ide :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå