Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen dør mellom nedgiring til lavere fart eller i fri


Anbefalte innlegg

Bilen min dør ut når jeg har turtall på f.eks 3000 å skal inn i en rundkjøring å jeg renner på giret fra 3000-2500 før jeg trykker inn kløtshen mellom nedgiring, da går turtallet rett ned å bilen dør. Dette skjer aldri under akslerering men bare under veksling fra fart å nedover mens jeg har kløkløtshen inne mllom giring eller nedbremsing.

 

Jeg har tidligere hatt litt problemer med lambdasondene men begge er nå skiftet å "check"lyset i konsollen ha sluttet å lyse etter dette bytte. Jeg byttet disse pga jeg hade bilen på kontroll å den viste feil på disse, har da kjørt en stund med defekt lambda så jeg lurer på om disse kan ha gjort noen annen skade påbilen som gjør at den dør ut på denne måten den gjør?

 

 

Bilen er en peugeot partner 2001, 1,4liter bensin

Endret av Torsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilen min dør ut når jeg har turtall på f.eks 3000 å skal inn i en rundkjøring å jeg renner på giret fra 3000-2500 før jeg trykker inn kløtshen mellom nedgiring, da går turtallet rett ned å bilen dør. Dette skjer aldri under akslerering men bare under veksling fra fart å nedover mens jeg har kløkløtshen inne mllom giring eller nedbremsing.

 

Jeg har tidligere hatt litt problemer med lambdasondene men begge er nå skiftet å "check"lyset i konsollen ha sluttet å lyse etter dette bytte. Jeg byttet disse pga jeg hade bilen på kontroll å den viste feil på disse, har da kjørt en stund med defekt lambda så jeg lurer på om disse kan ha gjort noen annen skade påbilen som gjør at den dør ut på denne måten den gjør?

 

 

Bilen er en peugeot partner 2001, 1,4liter bensin

Du igjen??!! Er du ikke fornøyd med å finne pluggene?! :p

Du får ingen feil-lampe på dashbordet, bare de som skal lyse når motoren ikke går? I så fall:

Det billigste og enkleste du kan gjøre her er først og fremst sjekke at ymse filtre ikke er tette/gamle. Dernest ville jeg ha prøvd noe stoff som kan rengjøre dyser, ventiler og følere. Har nettopp hatt samme problem med min egen bil, og selv om det er en diesel og derved fungerer noe annerledes, så var feilen hos meg sotede følere og EGR-ventil, ingenting defekt.

Kan anbefale QMI sin drivstofforbedrer, evt TriPak. Har selv benyttet TriPak i flere år, og pga redusert forbruk er det ren økonomi å bruke stoffet, samtidig som du får tydelig økt effekt. Akkurat det er vel ikke å forakte, med din motor :roll: Dette er IKKE "lurium", dette er stoffer som burde vært i drivstoffet fra bensinstasjonens side, IMHO.

Lenke til kommentar

åjasså ja, så det er faktisk en egen bryter for slikt ja. nemlig... jeg har søkt litt rundt men jeg finner ikke no steder eller faktiske deler som kalles en clutchbryter, har du mulighet til å sende en link eller gi meg kansje et alternativt navn den kan kalles så jeg kan prøve å finne den?

Lenke til kommentar
åjasså ja, så det er faktisk en egen bryter for slikt ja. nemlig... jeg har søkt litt rundt men jeg finner ikke no steder eller faktiske deler som kalles en clutchbryter, har du mulighet til å sende en link eller gi meg kansje et alternativt navn den kan kalles så jeg kan prøve å finne den?

legg deg ned på golvet og se om du ser den i forbindelse med pedalen....finner du den,mål om den virker....gjør den ikkje det,reis på peugot og kjøp en ny :)

Lenke til kommentar

Heidu, hadde samme problemet på min ford Probe

Dette sjedde 1 mnd før jeg skifta reg. reima

Da jeg sjifta reima så jeg at reima ikke var på di rette hakkene, satt på ny reim på riktig og problemet var løst.

Det kan være at reima di sitter 1 tann feil... Sier ikke den er, men den kan være...

Håper du får ordna det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...