Torsens Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Bilen min dør ut når jeg har turtall på f.eks 3000 å skal inn i en rundkjøring å jeg renner på giret fra 3000-2500 før jeg trykker inn kløtshen mellom nedgiring, da går turtallet rett ned å bilen dør. Dette skjer aldri under akslerering men bare under veksling fra fart å nedover mens jeg har kløkløtshen inne mllom giring eller nedbremsing. Jeg har tidligere hatt litt problemer med lambdasondene men begge er nå skiftet å "check"lyset i konsollen ha sluttet å lyse etter dette bytte. Jeg byttet disse pga jeg hade bilen på kontroll å den viste feil på disse, har da kjørt en stund med defekt lambda så jeg lurer på om disse kan ha gjort noen annen skade påbilen som gjør at den dør ut på denne måten den gjør? Bilen er en peugeot partner 2001, 1,4liter bensin Endret 28. juli 2009 av Torsens Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har du fått lest av eventuelle feilkoder? Greit å begynne der. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Bilen min dør ut når jeg har turtall på f.eks 3000 å skal inn i en rundkjøring å jeg renner på giret fra 3000-2500 før jeg trykker inn kløtshen mellom nedgiring, da går turtallet rett ned å bilen dør. Dette skjer aldri under akslerering men bare under veksling fra fart å nedover mens jeg har kløkløtshen inne mllom giring eller nedbremsing. Jeg har tidligere hatt litt problemer med lambdasondene men begge er nå skiftet å "check"lyset i konsollen ha sluttet å lyse etter dette bytte. Jeg byttet disse pga jeg hade bilen på kontroll å den viste feil på disse, har da kjørt en stund med defekt lambda så jeg lurer på om disse kan ha gjort noen annen skade påbilen som gjør at den dør ut på denne måten den gjør? Bilen er en peugeot partner 2001, 1,4liter bensin Du igjen??!! Er du ikke fornøyd med å finne pluggene?! Du får ingen feil-lampe på dashbordet, bare de som skal lyse når motoren ikke går? I så fall: Det billigste og enkleste du kan gjøre her er først og fremst sjekke at ymse filtre ikke er tette/gamle. Dernest ville jeg ha prøvd noe stoff som kan rengjøre dyser, ventiler og følere. Har nettopp hatt samme problem med min egen bil, og selv om det er en diesel og derved fungerer noe annerledes, så var feilen hos meg sotede følere og EGR-ventil, ingenting defekt. Kan anbefale QMI sin drivstofforbedrer, evt TriPak. Har selv benyttet TriPak i flere år, og pga redusert forbruk er det ren økonomi å bruke stoffet, samtidig som du får tydelig økt effekt. Akkurat det er vel ikke å forakte, med din motor Dette er IKKE "lurium", dette er stoffer som burde vært i drivstoffet fra bensinstasjonens side, IMHO. Lenke til kommentar
Virion Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hva skjer hvis du trykker på gassen og slipper den i fri? Hvis den kveles da også vil jeg tippe på at det er potmeteret på gasspjeldet som er gåent. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Mange av disse "nyere" motorene har 100% bensinkutt ved motorbremsing for og få avgass og forbruk ned. Disse er utstyrt med en clutchbryter (samme som br.lys bryter). Hvis denne bryteren er defekt vil motoren stoppe fort og brutalt hver gang du clutcher ved motorbrems. Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 åjasså ja, så det er faktisk en egen bryter for slikt ja. nemlig... jeg har søkt litt rundt men jeg finner ikke no steder eller faktiske deler som kalles en clutchbryter, har du mulighet til å sende en link eller gi meg kansje et alternativt navn den kan kalles så jeg kan prøve å finne den? Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 åjasså ja, så det er faktisk en egen bryter for slikt ja. nemlig... jeg har søkt litt rundt men jeg finner ikke no steder eller faktiske deler som kalles en clutchbryter, har du mulighet til å sende en link eller gi meg kansje et alternativt navn den kan kalles så jeg kan prøve å finne den? legg deg ned på golvet og se om du ser den i forbindelse med pedalen....finner du den,mål om den virker....gjør den ikkje det,reis på peugot og kjøp en ny Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Har ikke kunnskap angående hvordan denne motoren ser ut, men kan og være LMM Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 det er ikke noe clutchbryter på denne bilen om den ligger rundt pedalen, ikke noen ledninger annet enn wieren. Men om den ligger noe annet sted kan det hende men jeg vet ikke noe om hvor eller hvordan den ser ut Lenke til kommentar
zEleXed Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Heidu, hadde samme problemet på min ford Probe Dette sjedde 1 mnd før jeg skifta reg. reima Da jeg sjifta reima så jeg at reima ikke var på di rette hakkene, satt på ny reim på riktig og problemet var løst. Det kan være at reima di sitter 1 tann feil... Sier ikke den er, men den kan være... Håper du får ordna det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå