-Olsen- Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Heisann, Sitter i nord-norge, og leiter etter bil. Har fått tilbud om en BMW 525ixa (Ble den kalt hvis jeg ikke husker helt feil, skal oppdatere dette imorgen). Det er en 96 modell, som har gått 170 000. Er automatgir og 4-hjulstrekk. Bilen er også helt rustfri, og ser ellers ut som er i fin stand. Den ble tilbudt for 50 000 med diverse feil, selger skulle også sjekke ut hvor mye dette kostet på verksted, og eventuelt ta dette før salg, men da dyrere. Kan skaffe komplett liste over feil funnet på sist service. Kan også skaffe bilder av bilen generelt hvis dette er aktuelt for å bestemme om den er verdt prisen. Takker for alle svar. EDIT: Endret trådnavn da det ble mer relevant for tråden. Endret 29. juli 2009 av bn_olsen Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) 525 er en dyr bil i seg selv med snakker vi 96mod xa til 50 lapper så ville jeg sagt rust rust rust rust og bøllete dårlig motor rom. Få se hva som er galt og bilder Endret 28. juli 2009 av zibiri Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Av rust er det eneste jeg kunne finne en liten reparert rustskade under bensintanklokket. Ble vist denne av eier. Kan du utdype hva du mener med "Bøllete dårlig motor rom"? Jeg er ikke bilkyndig, men det så ryddig, og rent ut. Det som ble funnet på sist service: - Servolekasje på ventil til nivåregulering bak. Derfor er bilen sigen bag på tomgang. - Innsugsbelg på gasspjeld defekt - Bremseskiver er utslitt foran. - Drivakselmansjett ytre venstre foran er begynt å sprekke. - Bakre bærearmsforinger foran defekt begge sider. - Defekte gummioppheng il eksos ved travers bak. - Fukt i venstre grøftelys foran. I tillegg kom den tidvis lyd fra dynamoen. Ellers er lakken ok. Noen steinsprutskader som kan sees, men dekket over med lakk. Bilder kommer senere. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Lurer også på hva automatkassa er god for. Hvor lenge går denne før den ryker, da jeg forstår dette er dyrt. Og vil det eventuelt også fort dukke opp andre feil som senere kan bli dyrt å reparere? Og angående feilene skrevet i posten over, så venter vi på prisanslag fra verksted angående dette. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Lurer også på hva automatkassa er god for. Hvor lenge går denne før den ryker, da jeg forstår dette er dyrt. Og vil det eventuelt også fort dukke opp andre feil som senere kan bli dyrt å reparere? Og angående feilene skrevet i posten over, så venter vi på prisanslag fra verksted angående dette. hvor lenge kassa holder,kommer ann på hvordan den er behandlet,og hvordan du fortsetter å behandle den;) du må nesten prøvekjøre og kjenne hvordan den virker....... ang om dyre feil kan oppstå,er svaret JA....det gjelder samme hvilken bil du har og er ikkje spesielt for denne...har du bil får du noen dyre overraskelser av og til,sånn er det bare men ellers så syns eg dette virker som kan være et greit kjøp,dersom ikkje prisen stiger aalt for mye med reperasjoner....... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hørtes jo ut som ganske mye og fikse på men er jo billig da. Kjøper du BMW så må du regne med at tusen lappene flyr vegge mellom for det er en bil som krever mye av reperasoner og vedlikehold. Hvis du får fiksa dette billig, så ville jeg sagt at det kan være et godt kjøp Hvis du kjøper den og vill holde girkassa lenge så må du stoppe bilen HELT før du begynner og gire, ikke noe sånn quickshift opplegg da går det slitasje fort Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Saskansen: Prøvekjørte bilen idag. Men aner ikke hvordan den egentlig skal føles. Noen tips til hva som kan kjennes hvis den er dårlig? Og vil dette eventuelt komme frem på en NAF test? Er dette at tusenlappene flyr jeg ikke helt er komfortabel med. Det jeg vet om idag blir jo regnet med i forhold til prisen. Men ønsker ikke reparasjoner på 5 siffrede beløp hvert år. Noen anslag her? Og angående å stoppe helt opp ved giring. Dette gjelder vel ikke å skifte mellom de å lase girkassa til å ikke gå høyere enn et bestemt gir? Skal få tatt noen bilder på dagtid imorgen og få lagt ut. Noe spesielt man ønsker bilde av for vurdering av bilen? Takker for alle svar så langt Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Kjøper du BMW så må du regne med at tusen lappene flyr vegge mellom for det er en bil som krever mye av reperasoner og vedlikehold. Det du sier er altså at BMW lager dårlige biler? Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Saskansen: Prøvekjørte bilen idag. Men aner ikke hvordan den egentlig skal føles. Noen tips til hva som kan kjennes hvis den er dårlig? Og vil dette eventuelt komme frem på en NAF test? Er dette at tusenlappene flyr jeg ikke helt er komfortabel med. Det jeg vet om idag blir jo regnet med i forhold til prisen. Men ønsker ikke reparasjoner på 5 siffrede beløp hvert år. Noen anslag her? Og angående å stoppe helt opp ved giring. Dette gjelder vel ikke å skifte mellom de å lase girkassa til å ikke gå høyere enn et bestemt gir? Skal få tatt noen bilder på dagtid imorgen og få lagt ut. Noe spesielt man ønsker bilde av for vurdering av bilen? Takker for alle svar så langt ang girkassa..du må høre etter dunk og slag,og kjenne at den girer fint...ikkje noe nykking eller lyd når den girer. kjør den gjerne litt hardt når du prøver...... Dette med reperasjoner er nesten umulig å anslå,kommer helt an på hvordan du kjører og vedlikeholder,og en god porsjon flaks hjelper også på en gammel bil kan"alt" ryke,men det trenger heller ikkje skje noen ting;) tror nok ikkje bmw er ein bil som trenger meir rep. en andre,heller tvert imot,men er vel ganske dyre deler når det først skjer noe.Bare husk at det å kjøre hardt,koster langt meir en bensinen du forbrenner pga økt slitasje og påkjenninger,så går nok dette fint.Et annet godt tips er også å la bilen stå noen minutter på tomgang før du kjører,ellers har de bmw toppene en tendens til å vri seg....og det er dyrt Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Her kommer bildene. Beklager dårlig kvalitet, men mobilkamera. Man ser blant annet ripe på panseret, og at bilen er veldig lav bak (Ref: Feil på skrevet lengre opp) Endret 30. juli 2009 av bn_olsen Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Kjøper du BMW så må du regne med at tusen lappene flyr vegge mellom for det er en bil som krever mye av reperasoner og vedlikehold. Det du sier er altså at BMW lager dårlige biler? Nei når det kommer til BMW så er jeg der at jeg sier ingen bak ingen foran 5-serien er noe av det beste jeg liker med BMW, men selvom du favoriserer et merke og det er bra så kan det like vell være forjævelig mye og bytte. Ofte foringer og piss. Var ikke klar over at det var av den "gamle" typen / designet til bmw men den ser på bildene hvertfall ganske så strøken ut overalt. 50k? Vet ikke, ikke mer hvertfall Dette er jo også en dyr bil og drifte, 525 er 2,5liter med 192hk orginalt så pengene flyr når du trykker på gassen Om du kjøper den så får du nok mye morro for penga, rekke sekser med en helvetes råå lyd Endret 30. juli 2009 av zibiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå