Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brodern skal kjøpe mopeden min. Er det vits å omregistrere den?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk billappen i forige uke og er på jakt etter egen bil. Dette betyr at jeg skal selge mopeden min (Yamaha DT50R 2006mod). Denne skal broren min kjøpe siden han snart er 16år.

Men pappa mener at mopeden bare skal være registrert i mitt navn. Man vil jo slippe omregistrering da! Hva er alle fordelene og ulempene med at jeg har mopeden registrert på meg? Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men pappa mener at mopeden bare skal være registrert i mitt navn.

---

Haha, det er bare tull. For det første, så blir det mye billigere å sette den på faren din fra starten av, fordi han har sikkert bonus for at han har kjørt skadefritt i noen år, som en "premie" på det vil forsikringsselskapet gi deg noe av pengene du betaler, gi tilbake, pga det.

Er ingen vits i å omregistrere den, blir bare mer penger å betale. :p

Og det med at det er BARE mopedens fører den må være registrert på vet jeg ikke hvor han har fra, men det er også bare rør. Jeg kan ha mopeden registrert på faren min jeg, det blir akkuratt som at jeg låner den, og det er ikke ulovlig. Håper du forstår, er ikke så god til å forklare men...

Correct me if I'm wrong.

Endret av Trancender
Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener. Men er noe du tar feil i. F.eks så ble det ikke billigere å forsikre den på pappa (for to år siden når jeg kjøpte mopeden).

Ser at jeg valgte feil ord i første post. Jeg mener ikke BARE i den forstand at det kunn er sånn det kan gjøres :p

Men for å gå helt on-topic så mener du det ikke er vits å omregistrere fra meg til brodern?

Lenke til kommentar
Koster mange penger å omregistrere, så hvis du vil sløse penger rett ut v vinduet så omregistrerer du. :p

Men det er lite vits i.

Det koster vel ikke noe og omregistrere innen nær familie?, kan godt hende jeg tar feil, synes og ha hørt noen endringer om dette i det siste...

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

ikke vits å omregisrtere nei. Og ang forsikring og denslags så er dette bare en moped. Er ikke snakk om mange tusen i forsikring. Tror jeg betalte 1500 i full kasko på furian min på meg. Så bare la broren din kjøpe den, og drit i resten ;)

Lenke til kommentar
ikke vits å omregisrtere nei. Og ang forsikring og denslags så er dette bare en moped. Er ikke snakk om mange tusen i forsikring. Tror jeg betalte 1500 i full kasko på furian min på meg. Så bare la broren din kjøpe den, og drit i resten ;)

espen. på mp betaler 4k i forsikring på dtr. så det er jo en del

matta fra mp her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...