Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg ser etter en god bil til å Drifte\Sladde med :D Har du PEILING


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noen gang snakk om orginal? :p

Og skal du første drifte så får man drifte fett og bredt !

Det er derfor bredt er fett og det er fett og ligge bredt :)

 

Du trenger ikke mye, de leveres med godt over 300 hester og en turbo og litt annet lørdags godt så er mye gjort for og være fet nok til og ligge bredt rundt og rundt i rundkjøringa til dekka sprekker :D

 

Eller rudskogen for den slags skyld :p

Lenke til kommentar
Var det noen gang snakk om orginal? :p

Og skal du første drifte så får man drifte fett og bredt !

Det er derfor bredt er fett og det er fett og ligge bredt :)

 

Du trenger ikke mye, de leveres med godt over 300 hester og en turbo og litt annet lørdags godt så er mye gjort for og være fet nok til og ligge bredt rundt og rundt i rundkjøringa til dekka sprekker :D

 

Eller rudskogen for den slags skyld :p

 

Nå vet jeg ikke hvor mye du har kjørt 4wd, men man må opp i rimelig stor motor for å ha effekt nok til å ligge skikkelig bredt i langsvingen på Rudskogen.. Samt at det må gå fort, og må satses hardt ellers og.. For som du ser på videoen fra Ken Block, så understyrer bilen hans KRAFTIG, og det er typisk 4wd. En annen ting er at man ikke kan evnt stille opp i driftingkonkurranser med 4wd, og heller ikke kan drifte på alt mulig av baner rett og slett pga vinkelen som behøvs for å den til å fungere sidelengs i utgangspunktet..

 

Selv har jeg kjørt fwd og rwd på Rudskogen, og har ellers prøvd en del 4wd på vinteren, og det er skumle saker for noen som ikke er syk i hodet sitt. (fart fart og fart er stikkord), må ha høyere fart for å få bakenden ut på en 4wd enn på en fwd (og da snakker jeg om venstrebremsing og å ha bilen på balansepunktet der bilen blir ustabil)...

 

Så at det går, greit nok, men at du får brukt det i konkurranser, og at det egner seg for nybegynnere, nei

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at det ikke går å drifte med 4x4,

men det er ikke noe for en nybegynner,

og på ingen måte rimelig ;)

 

Ken Block har jeg kikket en del på, absolutt moro,

men vet ikke noe om antall hester i den nye bilen,

men den første (Gymkhana 1) hadde vel 530WHP,

pluss det faktum at mannen er syk i hodet,

mangler alt av psykiske sperrer og flipper helt når

han setter seg bak rattet på en (sponset) bil hjelper.

 

Derfor, 4WD = ikke noe å tenke på for trådstarter..

 

 

Trådstarter: Om du har litt kunnskaper eller

venner/familie med kunnkaper kan du få en billig S14

som ikke har godt stort for 50 000 her..

Godt utgangspunkt, men kanskje du vil ha en ferdigbygd?

 

Ferdigbygd S14 med 291WHP til 90 000,-, klar for ProSerien.

Lenke til kommentar

Pluggen har uten tvil et realistisk syn på denne saken, og jeg støtter han 100% her. En Nissan 200sx er et knall sted å begynne. De fleste har vel ikke store problemer med å få en RWD til å begynne å slippe... Ihvertfall ikke om man har over 200hk på hjula.

 

Nei, 200sx, det er en knall bil å begynne med, med tanke på nybegynnervennlighet og pris!

Lenke til kommentar
Kan jo nevne en 242 med over 900 hester. Gikk ganske godt, asfalten virket mer som is... Neppe noe billig byggverk heller, men ligger en motor til salgs på AutoDB for 150 000. Var vel benket til 700 hester... Ikke mangel på potensiale i hvert fall.

En kompis av meg har den motoren som lå ute for salg..

Var vel benka til 704 hester.

24ventiler motor med lastebilturbo og MYE jeg ikke har PEILING på :p

 

Er da bare en 4'er med 16V, og ligger fortsatt til salgs...

Lenke til kommentar
Lol, en tanks er ikke egnet til å drifte med, hehe

På bar asfalt løper man fort risiko for at vogna tipper over før man får den i sladd, men vogner med belteputer kan helt fint få ut hekken på hardpakket snø - det er bare å la vognfører få litt trening.

 

Det kan tillegges at det er særs heftig å se på når en tanks stridsvogn elegant legger hekken ut i krapp sving, og det er en utrolig deilig følelse å styre når man får det til.

Lenke til kommentar
Kan jo nevne en 242 med over 900 hester. Gikk ganske godt, asfalten virket mer som is... Neppe noe billig byggverk heller, men ligger en motor til salgs på AutoDB for 150 000. Var vel benket til 700 hester... Ikke mangel på potensiale i hvert fall.

En kompis av meg har den motoren som lå ute for salg..

Var vel benka til 704 hester.

24ventiler motor med lastebilturbo og MYE jeg ikke har PEILING på :p

 

Er da bare en 4'er med 16V, og ligger fortsatt til salgs...

Les en gang til, ute for salg..

Han solgte den aldrig, han har den enda..

Lenke til kommentar

Angående banebruk og skilter så har det dessverre blitt sånn at det nesten er umulig å komme ut på banen med bare prøveskilter. Ihvertfall det som har vært politikken på de treffa jeg har vært.

 

Noen som vet hvordan forsikring er på en 200sx? Jeg har hørt at den har blitt rimelig dyr siden det har blitt en typisk ungdomsbil/herjebil.

Lenke til kommentar

Jeg betaler 5490kr delkasko (var 11000kr fullkasko) på en 95 S14 hos Gjensidige. Den står da på faren min med 60% bonus.

 

Skulle jeg satt den på meg selv (20 år, 20% startbonus) hadde det kostet ca 10000 for delkasko sa gjensidige.

 

Stemmer ikke akkurat at det er vansklig å få kjørt på bane uten skilt/prøveskilt.

Bare se på Gatebiltreffa, de fleste der har ikke skilter. Nå denne helga er det Japsetreff på Rudskogen også her er det tillatt med prøveskilter.

Endret av NoEvo
Lenke til kommentar

10 lapper for en 20 åring er ikke så ille det egentlig. Trodde det var mye verre.

 

Okei, nå har jeg ikke vært på japsetreff eller gatebil ;) Kompisa mine med BMW'er som klager over at de ikke får kjørt uten skilt. Mulig de snakket om BMWCCN treff. De er ganske strenge på banekjøringa si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...