s0lberg Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei. Jeg har fått et ganske irreterende problem med min samsung 40", når jeg f.eks ser på tv, eller bruker den som skjerm til pcen så kan den plutselig skifte kanal til de vanlig kanalene, altså 1,2,3,4 osv, ikke hdmi kanalene. Eller når jeg skrur den av, så kan den plutselig finne på å skru seg på. Har testet å nappe ut batteri av fjernkontrollene mine, men de ingen av de som tuller, trodde ganske det var min harmony one som gjor dette. Så det er et eller annet som driver å tuller med tven, tenkte å ringe samsung support i morgen, men får vel kanskje ikke så mye hjelp fra de, siden tven jeg har er gråimport. Så er det noen som opplevd dette før, å vet hvordan jeg kan fikse dette? Denne er kjøpt gjennom komplett, å det er kjipt vist jeg sender den inn å de ikke opplever de problemene, for den kan plutselig finne på å skifte kanal, å når den er i det moduset at det skifter kanal, skjer det gjerne 2 eller 3 ganger rett etter hverandre. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Tja, tar et lite skudd i blinde. Det er mulig tv-en din står i butikk modus... Gå tilbake til oppsettet å sjekk! Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg har vel hatt tven i et halvt år nå, å har aldri hatt det probleme tidligere. Har også sett i innstillingene på tven, men fant ikke noe speseilt der. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Hør med Samsung Support, selv om tv-en er grå-importert så kan de muligens komme med noen råd. Samsung har hatt en del trøbbel med sine modeller de siste årene så det kan være at dette er et kjent problem. Du kan teste en firmware oppdatering, men hvis dette ikke hjelper så må du nok sende inn tv-en din. Jeg mener det ligger noen linker til oppdateringer på dette forumet, hvis du ikke finner dem så lag en tråd på det. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Hei. Har nå snakket med samsung support, de sa det ikke ville være noe problem å få support på det, men kunne være litt problem med samsung supporten de tilbyr. Han svensken jeg snakket med sa noe om noe daglig oppdateringen som kunne skape denne feilen, men skal sjekke når jeg kommer hjem, men tror ikke jeg har noe om det i innstillingene på tven, skal også test firmware oppdatering, men fant ikke noe på samsung sine sider ,noen som kan gi direktelink? Edit: Har funnet nedlastingsted for firmware, skal teste dette, så kommer jeg med en ny edit. Edit 2: Har nå lagt firmware oppdateringen på en minnepenn, å trykket inn "souce + av/på" knappen samtidlig, får opp den menyen om at den søke etter minnepenn, men den forsvinner utrulig fort igjen, noen som har tips? Har ikke testet med en annen minnepenn forløpig. Edit 3: Testet en annen minnepenn, samme resultat. Får opp det vindue om at jeg må vente i 30 sek, men det vindue forsvinner rett etterpå. Den drev også å skiftet kanaler underveis, men det ende gangen prøvde jeg å vente i 5 minutter, uten noe speseilt resultat. Vi har en servicepartner her i byen, skal høre med de om de er interessert å se på tven min, normalt har jeg ingen rett til det, siden det er gråimport. Edit 4: Har nå også testet å formatere minnepennen til NTFS, dette ga heller ingen resultater. Endret 29. juli 2009 av s0lberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå