Gangrel Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg lakket kabinettet mitt for x antall måneder siden, og resultatet ble så som så siden jeg hadde dårlig tid. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lakke det på ny, og gjøre det skikkelig denne gangen, men da må jeg først fjerne den gamle lakken. Er det noen som har noen gode råd til best måte å fjerne det på? Sandpapir? Neglelakkfjerner? Jeg prøvde med å pusse kabinettet med fint sandpapir, men det tar jo 3 år å bli ferdig med det, og jeg vil ikke bruke grovt sandpapir i fare for riper og andre ufinheter. Hvis noen kunne hjelpe meg med egne erfaringer osv så ville det vært fint 8) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Våtslipepapir korning 600 fjerner det veldig raskt da. Og husk masse vann Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 malingsfjerner og ny malings-skrape har funka fint for meg. har du tilgang til høytrykks-spyler og er redd for malings-skrapa kan du spyle bort lakken. evt. som Leipstad sier, våtslipepapir Lenke til kommentar
Master Of The Wind Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 sand blåsing, ta kabinette me dg gå inn på et mekanisk verksted å hør om dem kan sandblåse d for dg Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg prøvde med å pusse kabinettet med fint sandpapir, men det tar jo 3 år å bli ferdig med det, og jeg vil ikke bruke grovt sandpapir i fare for riper og andre ufinheter. middels grovt først, for å fjerne mesteparten, så fint for å slette over de grøvste ripene. Men det er heller ikke nødvendig å pusse kabinettet helt ned. Dersom du har sig og lignende i den gamle lakken sletter du over denne med sandpapir også bare matter du over resten, så er overflaten klar for ny lakking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå