Gå til innhold

Brenne egen dvd-film

Anbefalte innlegg

Har tilgang til en NEC-1100A(DVD+R) brenner, og har noen filmklipp i ferdig kodet i mpeg-2 format (dvd) som jeg ville brenne ut på dvd-plate som dvd-film. Mangler brennesoftware, og lurer på om noen har erfaring med dvd-brennesoftware (som vil fungere på denne brenneren)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du har jo en del gratis programvare, som f.eks VCDEasy, DVDDecrypter ++. Sjekk www.doom9.org

Ellers har man de vanlige mistenkte; Nero, Discjuggler, Primo DVD etc. Jeg bruker vanligvis bare Nero, og jeg har samme brenner som deg.

Husk at du må oversample lydsporene til 48kHz for at de skal være konforme med standarden. Vanligvis er samplingsfrekvensen 44.1kHz.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har lastet ned Nero, og det funker. Men når jeg

skal brenne mpeg-2 filen, får jeg melding om at noen filer mangler.

Betyr det at Mpeg-filen må "berabeides" før den kan brennes til DVD? Og i så fall: hvilke prog kan brukes til det? (Er helt fersk på dette....)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke laget mine egne dvder ennå, så jeg kan ikke annet gjøre enn å henvise deg til guider:

www.doom9.org/mpg/dvdauthoring.htm

www.dvdrhelp.com/guides

Du finner det du trenger av programvare og guider der.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Har lastet ned Nero, og det funker. Men når jeg

skal brenne mpeg-2 filen, får jeg melding om at noen filer mangler.

Betyr det at Mpeg-filen må "berabeides" før den kan brennes til DVD? Og i så fall: hvilke prog kan brukes til det? (Er helt fersk på dette....)

Jeg har brukt ulead videostudio 7 til dette. Funker bra og er veldig brukervennlig. Tror du kan laste ned en trial. hos www.ulead.com

Med programmet kan du også lage menyer, pluss mange effekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...