Eastfield Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Jeg har nå, etter å ha prøvd en YZ 85, bestemt meg for å kjøpe en crosser! Jeg er riktignok ikke sikker på om jeg skal ha en 85 eller en 125. Rent teknisk burde jeg vel ha en 125, jeg er 189 høy og 80 kg. Men etter å ha kjørt en helt orginal 85-kubikker vet jeg ikke om jeg hadde klart å "temme" en 125 på den måten den fortjener. Så da var planen 85 kubikk i høy utgave. Eller burde jeg heller satse på en 125 og lære meg den? Må legge ved at sykkelen vil bli brukt til "kosekjøring" og ikke banebruk. Hva sier dere om dette? Og så kommer det til merkene. Slik jeg har fortstått det har personen som vedlikeholder sykkelen mer å si på holdbarheten enn merket selv. Men det må da være noen forskjeller på merkene? Jeg ser bl.a. at de nyere YZ 85 ligger langt lavere i pris enn matchende CR85. Og hvis det da blir en 85 (hvis ikke dere mener noe annet), skal jeg ha høy, lav, store hjul eller små? Så kommer siste del av denne tråden, vedlikehold. Jeg skal ha en 2t, pga brutaliteten de gir som ikke en 4t kan matche. Og så er de vel litt enklere å skru på - og siden jeg ikke skal kjøre dødsmye og dødshardt regner jeg med at det ikke vil bli så forferdelig mye skruing uansett. Slik jeg har skjønt det skal man bytte stempel/ringer hver 30. time og luftfilter nesten hver gang. Det samme gjelder motorolje? Stemmer dette? Håper de crossinteresserte her kan hjelpe meg her Mvh Eastfield EDIT: fant denne Er dette en høy med store hjul? Endret 28. juli 2009 av Eastfield Lenke til kommentar
espkul Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Du må ikke finne på å kjøpe 85cc. Kjøper du 85 går det noen uker så vil du ha 125... Er like høy som deg og en del lettere, hadde aldri kjørt noe på to hjul, før jeg bestemte meg for å begynne. Kjøpte yz 125, noe som var forbanna skummelt de to første dagene på bane, men så gikk det bedre og nå er det bare sinnsykt fett. Kan virke mye i begynnelsen, men du vender deg for til det. Når det gjelder merke så har vedlikeholdet mye mer å si. Styr unna de som har vært "kosekjørt" på jordet e.l. da kosekjørere generelt ikke er så nøye med vedlikeholdet i motsetning til banefolk. Yzen går for å være den verste av 125ene, men det vil du uansett ikke merke no til. Det går helt j... uansett hva du velger. Kjøper du husqvarna er det dyre deler (og muligens også Honda) Du trenger ikke bekymre deg om å bytte olje hvis du kjøper 2t, litt tungvint å blande hele tida da men... Fordelen med 2takt framfor 4 takt er også det at hvis 4t går til helvete så blir det dyyyyyrt... Akkurat det med de timene er veldig cirka, og avhenger hvordan du kjører osv. Det du kan gjøre er å ta av svanehalsen å se om det er sot under stempelringen, er det det så bør det byttes. Luftfilter trenger ikke byttes HVER gang, men er det mye sand og støv kan det hende. Bare husk å vask det nøye og olje det inn. Endret 1. september 2009 av espkul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå