Gå til innhold

NVIDIA Geforce 6200 - Hvor mange RAM er det?

Plug

Anbefalte innlegg

Lurer på om grafikkortet mitt er årasaken til at Total Wars Empire faller ut når datamengden blir stor.

Spillet krever angivelig "Video Card: 256 MB Direct X compatible (shader model 2.0)"

Jeg har et NVIDIA Geforce 6200 Turbocache. I følge produsenten skal dette "supports 128 MB or (!) 256 MB". Hva menes med dette "supports"?

Samtidig heter det at "including 64MB of on-board TurboCache memory

or including 128MB of on-board TurboCache memory".

I RivaTuner får jeg opp: Memory amount: 65536KB

Antar da at skjermkortet mitt er 64 MB ram.... (men hva betyr det at skjermkortet mitt "støtter" 128 ev 256 MB???)

Men jeg tror ikke jeg MÅ ha et 256 MB skjermkort for å spille.

Hvor mange RAM kan jeg klare/tørre å "overklokke" skjermkortet mitt til (sånn ca?)

Fant noe info om dette her:

Men dette sier jo ikke noe om hvor mange RAM det tilsvarer. (Muligens er jeg helt på jordet her...???)

Fint om noen kan svare på noe av dette.

Endret av Plug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turbocache vaset fra Nvidia er rent søppel.

Du har dessuten en treg GPU generellt sett men den enkle forklaringen er.

Kortet ditt har kun 64Mb minne ombord på kortet, dette er raskt minne, men kan gå opp til 256Mb ved behov.

Men måten dette skjer på er disgusting for å si det mildt, den tar av System RAMen din for å lure programmer til å tro at den har 256Mb minne eller sannsynligvis stopper din modell på 128Mb.

Problemet med en slik løsning er at det er en heftig omvei for skjermkortets GPU å gå til systemramen for å hente data og i tillegg er RAMen tregere enn minnet på skjermkort også som oftest.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har støtte for 256 MB ("total memory") i følge PC Wizard.

Lurer på å kjøpe en "NVIDIA GeForce 8400 GS GPU" fra Clas Ohlson, se link:

Visit My Website

Ellers har jeg sett på grafikkort på komplett.no. Der er det jo et utall å velge mellom... Har sett på følgende:

Visit My Website

Har også sett på denne på Datakjeden:

Visit My Website

Spørsmålet blir jo da om jeg kan nyttiggjøre meg disse grafikkortene. Eksempelvis, vil jeg kunne bruke HDMI utgang? (Og har vel egentlig ikke bruk for det...)

Og hvilket grafikikkort skal man velge....????

Jeg har Intel Pentium 4, 2933 MHz, 3072 MB RAM og bruker Windows XP. Hovedkortet mitt heter "Asus Puffer2"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...