AlecTBM Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Hallo Jeg kjører nå Debian unstable, og har kjørt stable før (dist-upgrade) Jeg mister det trådløse nettverket en gang i blandt, det kan gå flere dager helt fint, men så plutselig så kan det falle ut. I følge conky (ikke at det er den mest trofaste metoden å finne feil på) så har jeg signal til routern (det går opp og ned), SSID står der, om IP står der er jeg litt usikker på, klarer ikke å huske det her og nå, komme oppdatering. Men MAC til AP står det at det ikke er noe MAC tilgjengelig. Etter en ifdown/ifup så funker alt som det skal igjen, av og til så tuller den igjen etter en liten stund, men det går i perioder. Bruker network-manager (0.7.1-1) til å holde tilkoblinga oppe, og det funker ganske bra og stabilt. Skal nevnes at jeg ikke bruker gnome, kde eller annet GUI til NW. 02:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02) Har egentlig ikke hatt problemer med kortet før, er kun etter at jeg installerte debian at det begynte å tulle. Skal også sies at jeg ikke har brydd meg så mye om kryptreringsmuligheter på kortet heller, WPA har jeg så vidt prøvd meg på, og WEP har jeg heller ikke prøvd så hardt på. Problemet var under både stable og unstable Trengs det mer info så er det bare å spørre. AlecTBM EDIT: Skal prøve med wicd, kan være mulig at fordi nettet mitt er et skjult nettverk at det ikke klarer å holde det oppe. Endret 28. juli 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå