bowelripper Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg skal koble to harddisker til én IDE-kabel, og lurer på om det har noe å si hvilken av de jeg kobler først på kabelen (i forhold til master/slave). Skal jeg koble master først, og så slave, eller omvendt? Eller har ikke dette noe som helst å si? B.R. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 I grunnen ikke, vel. Den tregeste enheten vil bli en 'begrensing' uansett om den er mester eller slave, svjv. Lenke til kommentar
pbn Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har du Harddiskene på "CS - Cable Select" så har det noe å si. Den ytterste blir master hvis den står i cs-modus og den nederste slave.. men hvis du har begge pinnet til slave/master er det likegyldig hvor du plasserer dem Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 OK, takker for raske svar! B.R. PS. Hva er poenget med cable select når man likevel kan sette master/slave? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 PS. Hva er poenget med cable select når man likevel kan sette master/slave? cable select er kjekt når man har disk montert i skuffe, da slipper man å tukkle med jumperen når man skal til en venn å kopiere litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå