Gå til innhold

fint brukt sigma objektiv, 70-300 apo dg

Anbefalte innlegg

Heisann

Har mulighet for å kjøpe sigma 70-300 apo dg objektiv til den nette sum av kr 1000. Den skal være fint/lite brukt. Er den verdt de pengene?

Har jo sett andre sigma 70-300 men med andre "tegn" (er ikke inne i dette) på f eks elkjøp som koster ca 1300 og japanphoto og fotovideo har til 999,- men det er kanskje annen versjon av sigma'n

Jeg trenger hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er med APO er det en annen overflatebehandling av linsene i objektivet, og de går for å være litt bedre. Til 1000 kr synes jeg det høres bra ut, men ikke forvent knallbra og skarpe bilder - for det tar det ikke. Hadde tidligere det uten APO, og det hadde sin "sweetspot" ved F/8.

Lenke til kommentar

http://www.japanphoto.no/product/objektive...apo-dg-m-nikon/

http://www.japanphoto.no/product/objektive...acro-for-nikon/

Er den første der, "bedre" enn den nr to her?

Det objektive jeg har her, heter jo det samme som øverst, uten "M" Er det ikke bedre å ha med autofokus i motor som det står, enn å fokusere selv?

Bedre å bruke 300,- mere på dette som er nytt enn 1000,- for det som er brukt?

Endret av molland
Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår, så er det autofokus i dette objektive, men det skjer ikke noe når jeg trykker utløser halvveis ned, jeg må gjøre det manuelt.

Er det noen so kan forklare meg hva jeg må gjøre, er det noe bryter noe sted?

Nikon d60 med 70-300 apo dg makro sigma

Lenke til kommentar

Molland: om ingenting skjer når du halvpresser utløseren, så er sjansen stor for at du har fått en versjon som ikke autofokuserer på D60.

Når det er med APO er det en annen overflatebehandling av linsene i objektivet, og de går for å være litt bedre. Til 1000 kr synes jeg det høres bra ut, men ikke forvent knallbra og skarpe bilder - for det tar det ikke. Hadde tidligere det uten APO, og det hadde sin "sweetspot" ved F/8.

APO er ikke coating. APO har helt annet og bedre (apokromatisk) glass - som bla. gjør den 20% tyngre enn versjonen uten APO-glass.

Jeg har hatt den i noen år, og den er faktisk svært skarp opp til ca. 220mm. På 300mm er den en trist historie. Svakhetene er treeeg AF og dårlig fargegjengivelse.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt den i noen år, og den er faktisk svært skarp opp til ca. 220mm. På 300mm er den en trist historie. Svakhetene er treeeg AF og dårlig fargegjengivelse.

Kan si meg enig her. Har hatt denne noen år, og plukker den frem nå og da og blir hver gang

forbauset over hvor skarp den er opp til litt over 200 mm. Etter det blir den soft veldig fort. Treg AF har den definitivt, men jeg har ikke reagert så mye på fargegjengivelsen.

Lenke til kommentar

Anew

Objektivet er levert tilbake til selger, ikke noe problem der. Jeg får lete videre etter objektiver. Har ikke råd til å kjøpe så dyre ennå, så det blir nok brukt objektiv i første omgang

Hva med tamron 70-300 makro med motor for nikon d60 som iallefall japanphoto og elkjøp har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...