Gå til innhold

Kan dere se over dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Hei

Slik ser min nye pc ut, før jeg bestiller vil jeg ha litt hjelp at dere ser over den og at alle komponentene passer bra sammen. Jeg skal spille, surfe på nettet og se HD videoer samt litt photoshop. Ser hovedkortet greit nok ut til kanskje litt skjermkort og litt cpu overklokking, samt går det bra med SLI senere?

Trenger også at dere legger til en god DVI kabel siden jeg ikke klarte å finne dette xD

Kan dere kanskje legge til en god spille mus og en relativt godt tastatur? Skal også ha et dvd drev der men blir nok bare en til rundt 200 kroner :)

Oppsettet til pc

Så har jeg et spørsmål ang rambrikker: De rambrikkene jeg kjøper kommer i 2 stykk 2 gb. Hvor setter jeg de da på hovedkortet? Iforhold til at der du setter rammen er det to gule og to svarte porter å sette de ned i. Har dette noe med dual channel å gjøre? Isåfall setter jeg de to i hver sin farge vedsiden av hverandre eller en i hver lik farge? Bilde er nedenfor.

post-196836-1248796852_thumb.jpg

Er forresten lydkort som er integrert på hovedkortet greit nok? Har et creative x-fi som er litt støvet ned som jeg vurderer å bruke.

Alt skal bestilles i dag så håper på svar fort :)

Bestiller fra komplett siden de hadde tilbud på den skjermen der nå og jeg er fornøyd med deres 1 dag sendinger :)

Endret av melvh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du ha tilbakemelding på?

Delene passer i kontaktene ja, om lydkortet på hovedkortet er bra eller ikke kommer vel an på bruk og krav du har. Det belaster cpu litt mer og ikke alle chipper er like gode.

Med den PSU kan du aldri ha 2 skjermkort i pcen senere, men det er vel ikke aktuellt heller.

De kanalene skal du ikke bry deg om med 4 brikker, de er for når du skal ha i 2 brikker og/eller 2 brikker med høy mhz/OC

Lenke til kommentar
Hva vil du ha tilbakemelding på?

Delene passer i kontaktene ja, om lydkortet på hovedkortet er bra eller ikke kommer vel an på bruk og krav du har. Det belaster cpu litt mer og ikke alle chipper er like gode.

Med den PSU kan du aldri ha 2 skjermkort i pcen senere, men det er vel ikke aktuellt heller.

De kanalene skal du ikke bry deg om med 4 brikker, de er for når du skal ha i 2 brikker og/eller 2 brikker med høy mhz/OC

Rammen er 2 brikker så jeg må vel bry meg om det likevel?

Jeg har ikke noe særlig krav utenom at det skal høres ok bra ut. Er skeptisk til bruk av creative kortet i Windows 7 pga creative sine drivere.

Det jeg vil ha svar på er om det jeg betaler for er verdt det, eller om jeg bør bytte ut noen deler til noe billigere. Om hovedkortet er et fint hovedkort om jeg skal overklokke min cpu og evt skjermkort, altså at det ikke er veldig ustabilt etc.

Du sier at det vil være umulig å ha et til 275 gtx i SLI med den PSUen?

Lenke til kommentar

Bruk de to svarte da.

Det er ikke bare watt men ampere på 12v linjen som bestemmer det

550-600W og 40A på ett kort.

800W og 50+A for SLI.

Har ingen erfaring med det hovedkortet, det får noen andre ta.

Endret av War
Lenke til kommentar

Du kan nok kjøre SLI med den PSU'en, men det vil nok være lurt å ha noen flere watt. 2x 275gtx trekker opp mot 450 W ved maks belastning. De fleste PSU'er har høyest virkningsgrad ved halv belastning. HK'et du har valgt, støtter neppe SLI.

Lenke til kommentar
Du kan nok kjøre SLI med den PSU'en, men det vil nok være lurt å ha noen flere watt. 2x 275gtx trekker opp mot 450 W ved maks belastning. De fleste PSU'er har høyest virkningsgrad ved halv belastning. HK'et du har valgt, støtter neppe SLI.

Ok :)

Kan du kanskje anbefalle et bedre hovedkort til meg :)? Ser etter et stabilt kort som er går godt med de fleste komponenter. Mitt forrige Asus A8N Pro med nforce chipset var ufattelig stabilt og har lest mye dårlig om det.

Kan noen anbefalle bra datamus?

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut det meste selv. Spiller det noen rolle om jeg setter ram brikkene i de gule portene eller svarte portene?

Men PSU holder i massevis til oppsettet mitt slik som det er nå? På full load også?

Lenke til kommentar
Det med fargene står i manualen som følger med.

Hos meg putta jeg bare rambrikkene i de gule slota.

Ja alt står vel i manual samt de 12v jeg skal putte i skjermkortet xD Er leeenge siden jeg bygde pc sist. Var vel 5 år siden sist.

Så jeg går fra en AMD 4000+ 64, 7800gtx, 2 gb ddr ram til det jeg kjøper nå. Blir spennende :).

Men hva med PSU som sagt, går greit med de komponentene jeg har nå?

Lenke til kommentar
Bruk de to svarte da.

Det er ikke bare watt men ampere på 12v linjen som bestemmer det

550-600W og 40A på ett kort.

800W og 50+A for SLI.

Har ingen erfaring med det hovedkortet, det får noen andre ta.

Fælt så pms du var da :p

Kan du kanskje anbefalle noe annet hovedkort da om det vil ha noe å si på ytelse?

Lenke til kommentar

Her en P5Q Deluxe her som jeg ikke bruker, bare komme og hente :p

Jeg ville gått for P45 eller x48 chipset hvertfall, men det er min mening. F.eks P5Q pro eller P5Q deluxe eller asus maximus striker/formula. Elsker rett og slett High end hovedkort fra Asus <3 så det er sagt

Lenke til kommentar
Her en P5Q Deluxe her som jeg ikke bruker, bare komme og hente :p

Jeg ville gått for P45 eller x48 chipset hvertfall, men det er min mening. F.eks P5Q pro eller P5Q deluxe eller asus maximus striker/formula. Elsker rett og slett High end hovedkort fra Asus <3 så det er sagt

Kan du linke til dette for meg? Komplett.no eller slik?

Hvor mye skal du evt ha for det, og du befinner deg hvor i norge :)?

Jeg sjekket http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354875 Maximus striker som du anbefalte. Er dette virkelig nødvendig iforhold til resten av komponentene mine? Det integrerte lydkortet her er selvfølgelig bedre sikkert? Hvor mye cpu tar det egentlig med å bruke integrert hovedkort lydkort?

Endret av melvh
Lenke til kommentar

Nødvendig er det vel ikke, men P45 brikkesettet er så flink til å overklokke <3.

Hovedkortet mitt vet jeg ikke om det funker, så den er gratis :D.

Har E4300@3ghz med OCZ vendetta 2 på 35grader idle på et annet P45 hovedkort. Asus nekter å funke med billig rammen min, og dual nvidia GPU.

Lenke til kommentar
Nødvendig er det vel ikke, men P45 brikkesettet er så flink til å overklokke <3.

Hovedkortet mitt vet jeg ikke om det funker, så den er gratis :D.

Har E4300@3ghz med OCZ vendetta 2 på 35grader idle på et annet P45 hovedkort. Asus nekter å funke med billig rammen min, og dual nvidia GPU.

Billig ram? Slik som det jeg skal ha nå?

Men som sagt, oppsettet mitt ser fint ut :)?

Evt støver jeg bare av creative lydkortet mitt og bruker det istedet. Det er sikkert helt iorden :D

Lenke til kommentar
Det med plassering av ram. Vist du har 2 ram brikker, skal du ha en på Slot 1 og den andre på slot 3. Altså, en på hver gul slot.

Stemmer teoretisk, dette står også i manualen.

På en del hovedkort kan man klokke høyere i de to sorte, men det blir neppe det store problemet her.

Det kan også stå 4 slots / 2 slots OC og da er OC de svarte somregel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...