Gå til innhold

[Løst]Hvike krav ved DOA?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en nokia n97 på telenor nettbutikk den 12 juli.. Fikk den.. skrudde den på og tok software update med en gang... software uodate ble ''done sucesfully'' og etter det var den helt død.. så sendte den inn dagen etter.. Jeg kjøpte tlf fordi jeg skal på ferie til lørdag og gamle er helt mongo... Så trenger den nye til ferien. Har jeg noen krav til hvor lang tid det skal ta før jeg får ny. Jeg sendte mail til dem i dag morges og har ikke fått svar..

Jeg skrev dette:

Hei. Jeg bestilte en n97 12.7.09. Og fikk levert en død tlf.. Jeg bestilte den i god tid før jeg skulle på ferie.. Sånn så at jeg garantert fikk den før ferien... blir borte i 3 uker.. Jeg har en n95 8gb nå som er helt mongo.. Bare slår seg av.. Så trenger en tlf snart.. Jeg må ha vel enkelte krav ved en doa tlf...? i verste fall en låne tlf? Det kan vel ikke ta så lang tid å konstantere at en tlf er død? Jeg skjønner den at dere må sjekke tlf sånn så at jeg ikke har hatt den med i badekaret første dag feks... så dere ikke går i minus.. Men hvor lang tid kan det virkelig ta? Sånn hvis man ser bort i fra den tia tlf bare ligger og støver ned så kan vel selve jobben toppen ta mer enn max en halv time..

jeg drar til lørdag og det hadde vært veldig deilig å fått den tlf levert før da. Hadde det vært mulig å få litt fortgang i det? og kunne jeg evt hentet meg en tlf på telekiosken hvor jeg leverte den gamle så slipper jeg dem dagene i posten evt.. Trenger en tlf som virker som den skal før jeg drar.

MVH

Sindre Krosby

Så hvis noen vet hvilke krav jeg har så jeg kan mase og ha riktig hadde jeg satt pris på litt hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DOA er ikke noe du har krav på, men noe produsenten tilbyr til forhandlere.

Hadde du kjøpt en N97 av meg og kommet tilbake dagen etter, og fortalt meg at den døde etter SW oppdatering, hadde jeg sjekke telefonen kjapt, og gitt ut en ny så lenge alt så greit ut. Men butikken kan kreve og få den undersøkt av et av Nokia sine verksteder før de gir ut ny.

Men god service er heller ikke noe man har krav på, desverre.

Ser nå at det var via nettbutikk, noe som også som regel gir ekstra ventetid.

Ta en telefon inn og hør hva statusen på telefonen er :)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Derfor du kjøper tlf i lokalbutikk. Hadde noe slikt hendt i lokalbutikken hadde du fått en ny med en gang (om du kom innen 5 dager etter kjøp og de hadde flere på lager).

Slik jeg har erfart det men godt mulig det ikke er slik i alle butikker.

Lenke til kommentar

har du ikke fått svar, hadde jeg ringt inn for å fått en bekreftelse at de har mottatt den, eventuelt mulighet til å prioritere den. eventeuelt purre flere og flere ganger :) "masing" funker :) bare husk å vær saklig

Endret av Grobbie
Lenke til kommentar

Jeg var på en butikk som har verksted først... Trodde kansje dem klarte å fikse det.. Ettersom det bare var software feil.. men ettersom den var helt død måtte den sende den inn.. Dem sa dem kunne ta den.. Men anbefalte å ta igjenom der jeg hadde kjøpt den.. så gjorde det... Men har kjøpt meg ny n97 nå... Så da har jeg 2 når jeg får tilbake den andre... Snakka med telenor nettbutikk istad og da sa dem at verksted hadde mottat den i dag... 2 uker etter jeg sendte den... Så tok hvertfall en uke til fikk jeg beskjed om.. Da har jeg dratt på 3 ukers ferie for lenge sia. Så da kjøpte jeg meg en ny. Så får jeg heller selge den andre uåpnet hvis jeg får en ny en...

Den nye ble ikke kjøpt på nettet for å si det sånn... Blir nok ikke noe software update med det første heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...