Torsens Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 noen som kan se på et av disse bildene av min peugeot partner hvor tennpluggene ligger? Jeg har ikke vært ute for at de er så vansklig å finne på noen av mine tidligere biler så jeg er litt spendt på hvor de ligger Om noen av dere vet det så gjerne kopier bilde, tegn noen krussiduller rundt område å post det tilbake Lenke til kommentar
TroReidar Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hva slags motor er det? hvis der er en diesel motor så tviler jeg på at du finner noen tennplugger da selv antennes uten hjelp av tennplugg Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 ja, det glemte jeg jo, det er 1,4 liter bensin Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hmmm, de var godt gjemt gitt, men vil anta under dekslet mellom oljepåfyllingslokket og innsugningsmanifolden (det med den store grå+hvite kontakten oppå, rett ved siden av oljepåfyllingslokket) Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Denne bilen har vel en såkalt tennkassett, dvs en kabel går til kassetten og den settes over pluggene. Ligner på et langt rør med 4 lange pluggkontakter som står over pluggene (som igjen er skrudd i blokka). Har satt en rød ring rundt tennkassetten. Edit: Sånn.. Endret 28. juli 2009 av TomasK Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hmmm, de var godt gjemt gitt, men vil anta under dekslet mellom oljepåfyllingslokket og innsugningsmanifolden (det med den store grå+hvite kontakten oppå, rett ved siden av oljepåfyllingslokket) Jepp, det er nok den. Tipper den er skrudd fast med 2-6 bolter/skruer, dra av den lysegrå el-kontakten, og dra hele enheten opp, med litt forsiktighet. I bunnen på denne er det nok 4 gummihetter/plugghetter, så enheten ligger altså direkte ned på pluggene, uten pluggkabel. Dette er en støpt plast-dings som inneholder alt som trengs for å lage høyspent til pluggene. Knekker du den (da er du ganske hardhendt, men jeg har hørt om folk som har klart det), må du ha ny hele dingsen, og tro meg, du får den IKKE gratis hos Peugeot :!: Lenke til kommentar
Torsens Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 haha, strålende da kan jeg begynne å skru på den også gitt! Liker dette forumet altså, får svar på det meste man lurer på Takk for svar igjen! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 haha, strålende da kan jeg begynne å skru på den også gitt! Liker dette forumet altså, får svar på det meste man lurer på Takk for svar igjen! Bare uhyggelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå