Gå til innhold

Får ikke overklokket GTX 285 pga Rivatuner 2.24 ikke virker i Vista x64

Anbefalte innlegg

Finnes det noen andre måter å overklokke skjermkortet på enn å bruke nyeste Rivatuner 2.24? Jeg får det ikke til å virke i Vista 64 bit.

Mener at jeg tidligere kunne overklokke inne på nvidida control panel, men ser ikke dette valget lenger. Jeg bruker siste driver fra nvidia.com som er 190.38

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

riva 2.24 støtter ikke driveren du bruker. derfor får du ikke klokket. du må gå inn på power user taben. der går du inn på riva tuner \ system og scroller deg ned til force driver version. der skriver du inn f.eks 18250. som er den siste driveren riva 2.24 støtter.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet. Eller, har brukt tidligere versjon av RivaTuner, men jeg finner pokker meg ikke frem til hvor jeg kan dra på de pilene for å stille frekvensene osv, kun vifta..

På forhånd, takk.

edit: da fant jeg det jeg lette etter vertfall - problemet løst :)

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Beklager at jeg forklarte litt dårlig. Jeg får ikke startet Rivatuner i det hele tatt. Tidligere fikk jeg startet, men fant ikke "menyen" med pilene for å stille frekvenser.

Nå får jeg ikke startet programmet i det hele tatt. Maskinen er nettopp formatert og Vista x64 med SP2 er installert.

Skal prøve driver-trikset ditt Blazer, hvis jeg får startet programmet :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg vet at det er litt lenge siden noen posta her men om noen fortatt har problemer med dette så har man en ganske enkel løsning. nvidia har en plugin om man kan kalle den det. dette er noe som man instalerer på maskinen som fusjoneres med nvidias CP. denne lar deg gjøre mye med skjerm kortet bla. overklokking. dette programmet/pluginnen heter nVidia nTune og kan lastes ned her. med dette trenger du ikke riva tuner på et nVidia kort

Edit:

denne posten er også fin:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=350799

Endret av Bjotte
Lenke til kommentar
EVGA Precision tool vil jeg anbefale på det varmeste!

Her kan man stille på viftehastighet og overklokke. Bruker dette til mitt gtx 285

Dette fungerte kjempebra :thumbup: Kanskje ikke like mange muligheter som Rivatuner, men mer enn nok for meg! Takk til Nizzen! :D

Værsogod :xmas: Skål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...