ventle Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg har problemer med å koble kameraet til pc. Kamera er ett Canon HV20 (HDV-kamera), operativsystem XP SP3, programvare Sony Vegas Pro 9. Koblet til pc med 4P-4P firewire. Ingenting skjer når jeg plugger kameraet til pc'en (prøvd både opptaks- og avspillingsmodus), Vegas gir feilmelding 'Device Not Available' når jeg går inn på Capture video (har prøvd både DV og HDV, og prøvd å sette kamera til kun DV eller HDV/DV ut). Jeg har aldri brukt firewire-porten i maskina før, så jeg aner ikke om den fungerer eller ikke, men vil gjerne vite om det er noe annet jeg kan feilsøke først. Noen tips? Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kontrollpanel - system - enhetsbehandling - sjekk at IEEE 1394 er listet opp og aktiv. Klikk ev. feilsøk/reparer. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Ja, ingen problemer med denne ('Troubleshoot'-funksjonen i windows er forøvrig ganske ubrukelig, det eneste den kan komme opp med er forslag som 'oppdater driver', 'installer driver på nytt', 'sjekk at kabel er koblet til' osv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå