Gå til innhold

Beste PCI-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På f.eks. Komplett så har man flere PCI skjermkort å velge blant, bl.a GeForce 2 MX-400, GeForce 4 MX440SE, ATI Radeon 7000.

Jeg vet ikke hva du har nå, men altfor mye penger ville jeg ikke lagt i dette. Hvis Radeon 7000 er interessant for deg, så er prisen ganske god: 378,-

Lenke til kommentar

Litt vanskelig og si da, det beste ville jo vært med ett AGP kort. men jeg tror altså at det er ingen spesielle kort der som er bedre enn det jeg valgte nå. Hvis ikke du vil ha Matrox til 6000 da hehe..

Altså: Det kortet der er jo litt gammelt men du får ikke så mange PCI kort nå om dagene.. 9500 er ett bra kort, mens 9000 er ett greit kort.

"Don't expect to much" sier jeg bare.. Du kan jo altids kjøpe ett mx440 da men men.. Hvis ikke du finner ut mer kan du søke på weben om kortene eller her på hardware..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du har nå, men altfor mye penger ville jeg ikke lagt i dette.

Mener du at 1000.- for Hercules 3D Prophet 9000PCI 64MB blir i drøyeste laget?

Nå har ejg bare noe onboard crap, så alt vil jo bli en forbedring.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig og si da, det beste ville jo vært med ett AGP kort. men jeg tror altså at det er ingen spesielle kort der som er bedre enn det jeg valgte nå. Hvis ikke du vil ha Matrox til 6000 da hehe..

Altså: Det kortet der er jo litt gammelt men du får ikke så mange PCI kort nå om dagene.. 9500 er ett bra kort, mens 9000 er ett greit kort.

"Don't expect to much" sier jeg bare.. Du kan jo altids kjøpe ett mx440 da men men.. Hvis ikke du finner ut mer kan du søke på weben om kortene eller her på hardware..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du har nå, men altfor mye penger ville jeg ikke lagt i dette.

Mener du at 1000.- for Hercules 3D Prophet 9000PCI 64MB blir i drøyeste laget?

Nå har ejg bare noe onboard crap, så alt vil jo bli en forbedring.

Ja, over 1000 kr synes jeg er vel mye for dette kortet. For alt jeg vet, så kan jo verdien av PCen din fordobles når dette blir installert - :) (ikke ta det ille opp)

Hvis du hadde oppgitt hva hele PCen din består av, hadde det vært lettere med en bedre anbefaling. I verste fall kunne jo anbefalingen gå ut på å spare pengene til en ny PC.

Lenke til kommentar

skal du ha en vanlig desktop maskin så er det bare å kjøpe cpu+hk+kjøler så har du en ny maskin, er mye billigere dette og slenge på et vanlig skjermkort oppå dette.

Blir vel ikke billigere men mer hensiktsmessig for å oppgradere skjermkort betyr at du skal spille eller noe lignende og da koster hk+cpu+kjøler ikke mer enn 2500 max inkl frakt vil jeg tro. Oppå dette må du da kjøpe et skjermkort men her får du veldig god ytelse med det.

Vet ikke hvordan maskin du har så kan hende jeg sier noe feil nå, beklager om jeg gjør det

Lenke til kommentar

Sitter på en slik selvbygger PC fra PS Data til ca 3000.-

Den inneholder:

AMD XP 2000

MSI 6378 (uten AGP ja)

256 MB RAM

40.0GB Harddisk

Og et innebygd dritt-skjermkort. Derfor tror jeg maskinen hadde hatt gdt av et nytt skjermkort... Et alternativ er kanskje og kjøpe nytt hovedkort?

Da må man jo "bare" ut med ca 700 kr xtra...

Lenke til kommentar
Sitter på en slik selvbygger PC fra PS Data til ca 3000.-

Den inneholder:

AMD XP 2000

MSI 6378 (uten AGP ja)

256 MB RAM

40.0GB Harddisk

Og et innebygd dritt-skjermkort. Derfor tror jeg maskinen hadde hatt gdt av et nytt skjermkort... Et alternativ er kanskje og kjøpe nytt hovedkort?

Da må man jo "bare" ut med ca 700 kr xtra...

Hovedkortet ditt er jo av micro-ATX typen. Men jeg gjetter at du har mer plass i kabinettet ditt, til et vanlig ATX hovedkort.

Problemet er minnet ditt, SDRAM PC 133. Nesten alle nye hovedkort bruker DDR SDRAM. Da må du kjøpe nytt minne også. Det finnes dog ett unntak: MSI KM2M Combo til kr 591,-. Dette HK kan ta enten SDRAM eller DDR SDRAM. Jeg har selv montert et slikt i en PC, men kun med en AMD Athlon 1.0 GHz og SDRAM. Ikke regn med noe overklokking og slikt fancy her.

Du har jo et såpass bra system ed AMD XP2000+, så maskinen din fortjener et OK grafikkort. Du har vel følgende reelle alternativer:

1. Kjøpe nytt HK, DDR RAM og AGP grafikkort. Dyrest, men raskest.

2. Kjøpe MSI Combo HK og AGP grafikkort. Billig, men ikke raskest.

3. Kjøpe nytt PCI grafikkort. Billigst, men dårligst ytelse.

Du kan jo selv regne litt på disse alternativene selv hva de vil koste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...