Gå til innhold

Ny Pc; Bærbar eller Stasjonær ca 8-10k

Anbefalte innlegg

Hei!

Som emne tittelen sier så er det snart tid for og skaffe seg en ny pc til og drive dank på :p

Har per. dags dato en stasjonær og en bærbar, vurderer og selge begge to, og gå til innkjøp av ny.

Det som er spørsmålet er hvilken type pc, stasjonær eller bærbar, er igrunn mest sugen på bærbar, da jeg ikke drar så mye rundt på lan, men viss det blir bærbar har jeg lyst på en som takler og bli spilt på.

Er et par år siden jeg kjøpte pc sist, så er ikke inne i noen ting lengre, men har sett litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485022 og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489802

Eneste grunnen er at det er stor skjerm, jeg går ikke på skole lengre, så har ikke behov for noen lettvekter da jeg ikke skal dra på pc'n hver dag, men sitte med den hjemme, og eventuelt ta den med på lan.

Men så er spørsmålet; Er resten av komponentene brukendes? er det vert nesten 4000 ekstra for 1 tommer større skjerm?

Er det brukendes på Lan?

Pris; ca 8000-10000, men kan strekke meg lengre viss det har veldig stor betydning.

Håper dere kan hjelpe meg :)

Reidar

Litt Copy past og litt rot i posten; fant ikke ut hvordan jeg Quotet:S

Har også vært inne på tanken på stasjonær pc, men er som sakt helt blank på det område per dags dato.

Har et kabinett som er brukendes fra før, og hard disk, så det jeg trenger nytt blir vell;

HK, Skjermkort, Ram, PSU og CPU

Har allti hatt AMD CPU, men er åpen for andre forslag

Av ram bør det vell være 4 gig?

Noen som er kan være behjelpelig med et oppsett til en 6-8 lapper?

Trenger ikke noe avansert sli teknologi og det heftigste skjermkorte på markede iom at det går mest i gammle spill som mitt Geforce7600GT klarer helt fint den dag idag

Kan jeg foresten bruke det? er et Geforce7600GT står på et socket 939 system idag.

Reidar

Endret av TroReidar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med denne

Nesten det samme som 17", men litt billigere og mer portabel.

Du får jo vurdere hva du vil ha Portabiitet eller ytelse for valuta.

Selvom jeg drar mye på lan o.l, så merker jeg at laptopen har dårlig Ytelse/pris. Så jeg har valgt at neste gang jeg går til innkjøp blir det stasjonær.

f.eks min gamle stasjonære, som kosta 7k for 2år siden er raskere enn min laptop til 7k fra 2 uker sia.

Endret av No_oN
Lenke til kommentar

Hmm, så grei ut den.

Har også vært inne på tanken på stasjonær pc, men er som sakt helt blank på det område per dags dato.

Har et kabinett som er brukendes fra før, og hard disk, så det jeg trenger nytt blir vell;

HK, Skjermkort, Ram, PSU og CPU

Har allti hatt AMD CPU, men er åpen for andre forslag :)

Av ram bør det vell være 4 gig?

Noen som er kan være behjelpelig med et oppsett til en 6-8 lapper?

Trenger ikke noe avansert sli teknologi og det heftigste skjermkorte på markede iom at det går mest i gammle spill som mitt Geforce7600GT klarer helt fint den dag idag :)

Kan jeg foresten bruke det? er et Geforce7600GT står på et socket 939 system idag.

Reidar

Edit: Øverste post er redigert :)

Endret av TroReidar
Lenke til kommentar

Takk for hjelp :)

Men som sakt, jeg har ikke PEILING på pc lengre :S :p

Men ja, viss du mener at det er så mye bedre en de andre oppsettene at det er verdt pengene så gjør gjerne det ;)

DVD trenger jekk ikke, trenger ikke noe mer en det du har satt opp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...