Gå til innhold

Hjelp, skjermen hviser bare hvitt!

N1ko

Anbefalte innlegg

Jeg satt å spilte stalker clear sky idag, og plutselig så kommer det sånn statisk (sånn svarte og hvite prikker på tven lignende) i ca. et halvt sekund, og så blir hele skjermbildet hvitt. Jeg skrur av pcen, men skjermen hviser bare hvitt, skjermen hviser hvitt uansett om jeg ikke har noen kabler i den, da ville den vanlighvis vert svart med et lite vindu der det står "Connect cables" eller noe lignende. Jeg skrudde den av, lot den stå i 2 timer, og prøvde igjen, fortsatt hvitt skjermbilde. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å prøve å få skjermbildet tilbake?

BTW: Skjermen jeg har er en BenQ 19" FP93G X, som jeg var EKSTREMT fornøyd med..

Bruker nå pappa sin 6 år gammel Samsung SyncMaster 191T som kosta en formue en gang i tia:P Tror den kosta oppimot 10000kr og den kan ikke måle seg med min gamle skjerm som kosta rundt 2000 for ca. 3 år siden.

Jeg har altså ikke lyst til å kjøpe ny skjerm, da den jeg hadde er bedre en bra nok.

Takk på forhånd

Nikolai

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er inngangen kortslutte av et eller annet ?

f.eks at noen av pinnen er bøyd og berøre hverandre.

det er det første jeg kommer på.

eller at det er noe annet galt med tilkoblingen ( kontaktene ) på skjermen.

hvit farge betyr jo egentlig att alle fargene er slått sammen .

Lenke til kommentar

du skrev jo tidligere at den viste hvit farge uansett ( om kabelen stod i eller ikke) .

derfor spør jeg om Dvi ( det er vel den du bruker ?) kontakten kan være kortsluttet.

disse pinne kan være bøyd slik at 2 eller fler av dem berører hverandre selv om kontakten ikke er i .

normal ville kontakten være treg å få inn da , hvis det i det hele tatt går .

jeg forstod det slik at denne skjerme også hadde VGA tilkobling.

hvordan er den kontakten ?

hvis det er mulig :

får du frem noen form for menyvalg på selve skjerme ( innstillingene til skjermen ) ?

får du 0- stilt skjermen til fabrikk-innstillingene ?

hvis en av kontaktene er løse så kan det være der problemet ligger

man kan heller ikke se bort fra at det er elektronikken inne i skjermen som svikter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...