N1ko Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Jeg satt å spilte stalker clear sky idag, og plutselig så kommer det sånn statisk (sånn svarte og hvite prikker på tven lignende) i ca. et halvt sekund, og så blir hele skjermbildet hvitt. Jeg skrur av pcen, men skjermen hviser bare hvitt, skjermen hviser hvitt uansett om jeg ikke har noen kabler i den, da ville den vanlighvis vert svart med et lite vindu der det står "Connect cables" eller noe lignende. Jeg skrudde den av, lot den stå i 2 timer, og prøvde igjen, fortsatt hvitt skjermbilde. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å prøve å få skjermbildet tilbake? BTW: Skjermen jeg har er en BenQ 19" FP93G X, som jeg var EKSTREMT fornøyd med.. Bruker nå pappa sin 6 år gammel Samsung SyncMaster 191T som kosta en formue en gang i tia:P Tror den kosta oppimot 10000kr og den kan ikke måle seg med min gamle skjerm som kosta rundt 2000 for ca. 3 år siden. Jeg har altså ikke lyst til å kjøpe ny skjerm, da den jeg hadde er bedre en bra nok. Takk på forhånd Nikolai Endret 28. juli 2009 av nikolai-n Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 er inngangen kortslutte av et eller annet ? f.eks at noen av pinnen er bøyd og berøre hverandre. det er det første jeg kommer på. eller at det er noe annet galt med tilkoblingen ( kontaktene ) på skjermen. hvit farge betyr jo egentlig att alle fargene er slått sammen . Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Hvis du mener de tre pinnene som er på strømkontakten, så er de akkuratt som de skal vere. Testa med en annen strømledning nå, men ingen forskjell. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Han tenkte nok på signalkabelen fra PC og der den puttes inn i skjermen. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 det har nok ingen ting med kablene å gjøre, for den hviser bare hvit uansett om jeg har kabel i eller ikke. Dessuten bruker jeg den samme kabelen nå på en annen skjerm. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 du skrev jo tidligere at den viste hvit farge uansett ( om kabelen stod i eller ikke) . derfor spør jeg om Dvi ( det er vel den du bruker ?) kontakten kan være kortsluttet. disse pinne kan være bøyd slik at 2 eller fler av dem berører hverandre selv om kontakten ikke er i . normal ville kontakten være treg å få inn da , hvis det i det hele tatt går . jeg forstod det slik at denne skjerme også hadde VGA tilkobling. hvordan er den kontakten ? hvis det er mulig : får du frem noen form for menyvalg på selve skjerme ( innstillingene til skjermen ) ? får du 0- stilt skjermen til fabrikk-innstillingene ? hvis en av kontaktene er løse så kan det være der problemet ligger man kan heller ikke se bort fra at det er elektronikken inne i skjermen som svikter Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 kablene er ok, jeg får ikke opp noe meny, tror nok det er noe som ikke kan fikses. Da får dere ta en titt HER da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå