hawa Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei Så filen heter <Windows root>\system32\hal.dll. Det første jeg tenkte på var å sette inn en kopi av windows XP cden, men maskinen er en liten Acer som ikke har CDrom, er det noen andre forslag til hvordan jeg kan fikse filen? Lenke til kommentar
Kayo Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan du få startet opp XP i safe-mode? Hvis du kan dette så kan du kopiere over i386-mappen over på en minnepinne fra CD'en og kjøre kommandoen: expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll (hvor d: er minnepinnen). Lenke til kommentar
hawa Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Nei, får ikke startet opp i Safemode. Kommer med en gang en error Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Er jo allerde en tråd på dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1136258 Jeg sier som jeg sa da, kjør chkdsk først og se om det hjelper. Har du ikke CD-rom å boote fra må du enten eksperimentere litt med å gjøre et Usb-flashminne bootbart eller å ta ut harddisken og sette den i en annen datamaskin. Endret 28. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
hawa Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Hvordan er det mulig og kjøre en disk scan om jeg ikke kommer inn på windows fordi boot filen er øderlagt? Jeg tenkte på det med usb penn, men det var vist ikke så enkelt som å kopiere alt fra cd til minnepennen Så hvordan er det jeg gjør en minnepenn boote? Endret 28. juli 2009 av hawa Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Som jeg sa --- du må boote fra et bootbart Usb-flashminne eller ta ut harddisken. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du finner en del om hal.dll filen på About.com:PC Support. Kanskje noen av de forslagene kan hjelpe deg. Og som det nevnes der, er det ikke sikkert at det er hal.dll filen som er borte eller skadet. Kan være feil i boot.ini filen eller feil boot disk i bios. Lenke til kommentar
hawa Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Men er det noen som vet hvordan jeg kan lage en usb penn bootbar med XP? Ser ut til å være den enkleste løsningen. Har ikke tuklet noe med Bios heller så. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Men er det noen som vet hvordan jeg kan lage en usb penn bootbar med XP? Ligger plenty av veiledninger på nettet Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå