Scoob911 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har behov for å få flytta på en avskilta bil. Er det lov å taue dem når de er avskilta? det er jo ikke den som kjører egentlig. Det er snakk om en russebil som vi ikke vil betale forsikring etc på før til våren Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du kan fint taue/slepe en uregistrert bil. Mange "sleper" slike biler. De kjører den "som vanlig", men med tau mellom. Forsikringsmessig vil det være bilen som tauer som har ansvaret. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Feil, det er ikke tillatt å slepe en bil uten skilt. Det som må gjøres er prøveskilt, og da pleier det å være like greit å bare kjøre bilen. Kjøretøyet som slepes må også ha fungerende, lovlige lys, bremser osv. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Hva koster det for noen prøveskilt i 15min og hvordan kan man få tak i det? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Du får ikke kjøpe prøveskilt i bare 15min, du er nødt til å betale for en hel dag. (hvist du ikke kjenner en bilforhandler som er villig til å låne deg prøveskilt) Hør med nærmeste trafikkstasjon for pris Endret 28. juli 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Tvilte på at det var mulig å leie i kun 15 min Men er det flere som kan bekrefte at vi ikke kan taue den? Har hørt om mange som har gjort det før. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Nei, du kan ikke taue den uten skilt. Det er akkurat det samme som at du ikke kan dra en tilhenger uten skilt heller (hvorfor skulle ellers tilhengere kunne ha skilt?). Alle kjøretøy som er registreringspliktige skal være registrert for å kunne brukes eller parkeres på offentlig vei er hovedregelen. Endret 28. juli 2009 av gxi Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Sef mange som har gjort det. jeg har gjort det ofte selv. men en bil uten skilter mener jeg egentlig skal enten ha prøveskilter eller opp på henger/bergingsbil. 15 min tur så er sannsynligheten for att noe skjer liten. Men vil du sikre deg helt kan du jo leie en bil henger. denne kan leies Leiehenger for 6 timer til 350,- Endret 28. juli 2009 av Hillebillys Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Er nok billigere å skaffe prøveskilter enn bilhenger da. Vi får se hvordan vi gjør det. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Er nok billigere å skaffe prøveskilter enn bilhenger da. Vi får se hvordan vi gjør det. Takk for alle svar Det er rimeligere med prøve skilter, men krever att bilen er i kjøre stand. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Bilen har vært russebil for 2-3 mnd siden, og funka bra da, så ser ingen grunn til at den ikke skal være i kjørbar stand nå. Og hvis det skulle vise seg at den ikke er det så er det nok en liten sannsynlighet for at vi ikke kjøper den likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå