Gå til innhold

NY laptop - Varme og støy med ATI og AMD

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å kjøpe meg en laptop til studiestart, og kunne trenge litt hjelp, da jeg ikke har så veldig meget peiling på laptop hw og denslags.

Fant denne her som passer for den prisklassen jeg tenker på (kan gå opp en tusing, kanskje to).

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=122518

Men jeg synes å ha hørt en gang at ATI og/eller AMD, spesielt når det gjelder laptop, har en tendens til å bråke litt mer og bli litt varmere enn feks en kombo med Intel og nVidia. Noen som kan belyse meg litt om dette?

Alternativt kan man komme med forslag til en annen laptop jeg kan gå for (prisklasse 5000-7500). Ser helst at den har et brukanes skjermkort til enkel spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nylig kjøpt meg en HP maskin med en AMD/ATI kombo og pcen er er ikke akkurat av det stille slaget. Støy er forskjellig fra produsent til produsent og fra serie til serie, ikke at det nødvendigvis har noe å gjøre si om det er Amd eller intel. Min tidligere pc hadde en kombinasjon av Amd og Intel og den var veldig støysvak. Broren min sin hp maskin derimot, med en eldre Intel cpu og et Geforce 7600 bråker som et uvær!

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt Acer Timeline, perfekt til studie.

God batteri tid, komponenter som har lav strømeffekt, dermed er de også kaldere, pluss at de også har god kjøling. Hvis jeg husker riktig.

Du får ta og google og lese noen reviews selv.

EDIT: Så nå at du ville ha en laptop, med et greit skjermkort som man kan spille med,

men problemet er at Grei spill fps=Dedikert skjermkort/DRITVARM skjermkort=MYE STØY.

Endret av No_oN
Lenke til kommentar

Takk for responsen! Ser kanskje at jeg muligens krever litt vel mye av en laptop til lav pris til at det kan være realistisk. Får vel kanskje sette kravene ned noe, og heller bare leve med å ha kun den stasjonære til gaming. Skal ta å lese litt reviews ja! Fant ut at jeg må vente på neste lønning uansett, da jeg har litt mindre på konto enn jeg hadde beregnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...